Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kever 68 Pjotr Andrej
Oei oei het was een pittige week
weinig vorderingen omtrent de kever helaas de vrouw was ziek en de kleine ook niet helemaal fit
1 dag kunnen klussen aan de kever en die eindigde op de spoedpost terwijl ik een bout wil doorslijpen schiet de slijptol eraf en eindigt in mijn vinger!
naar de spoed post en daar bleek dat ik net niet een pees had geraakt en de handschoen mijn redding is geweest
gelukkig gewoon kunnen lijmen en verbandje erom en nu even rustig aan doen
aanstaande maandag gaat wel de motor en achteras eronder vandaan inclusief versnellingsbak
Antwoord
oei, daar heb je geluk gehad zeg!  Angel

hopelijk gaat het aankomende week beter.. Sterkte met alle herstel; thuis en jijzelf!
Antwoord
UndecidedHerkenbaar 

En ja soms moet je een beetje geluk bij je pech hebben.

Ooit zo door en goede leren handschoen mijn duim gered. Cool

[Afbeelding: slijpschijf-in-duim.jpg]

Dat had zonder die handschoen ook heel veel erger (dit was net dieper dan oppervlakkig) geweest en normaal slijp ik alleen maar met hooguit een dun werkhandschoentje aan. 
Maar net die keer, ivm heel veel heten vonken die door de werkhandschoenen heen brandde. de dikkere leren aangetrokken.
Antwoord
Goedenmorgen

hier zijn we dan weer !

Afgelopen weekend naar Rosmalen geweest de eerste keer!
erg leuk spul voorbij zien komen en veel ideeen opgedaan voor de kever
hierbij een greep:
[Afbeelding: 20250105-110209.jpg]

[Afbeelding: 20250105-135411.jpg]

[Afbeelding: 20250105-135422.jpg]

[Afbeelding: 20250105-135429.jpg]

[Afbeelding: 449835511-8038903719512283-4765550888133747498-n.jpg]

inmiddels had ik via marktplaats contact gehad met een man die nog inlas delen had voor de achterste wielkuipen
echter was ik van mening dat alleen de delen met ophang punt dit waren maar het waren complete kuipen
ook niet erg dan vervangen we die ook gewoon!
de inlasdelen voor de bumpersteunen zijn er nu dus ook

inmiddels ben ik al geruime tijd bezig om de body eraf te krijgen te lang naar mijn idee
we hebben nu besloten de bodem van binnenuit eruit te halen en dan zo body off te halen
er komt iemand me dit even uitleggen en hoop dat dat deze week nog ergens kan!
Antwoord
HAHA ja Rosmalen (KWF) geeft altijd weer zoveel ideeën van wat je ook nog wil en kan doen met je Voertuig...
Vaak beetje teveel Maar daarom wel elk jaar weer leuk om naartoe te gaan.
Zelf ook weer de nodige ideeën verzameld. En dingen gezien die ik dus zeker niet zou willen gaan doen!
Maar dat is ieder zijn smaak en het leuke aan de hobby.
Antwoord
Ik kwam na enige tijd weer in de garage en pjotr keek me treurig aan en zei wanneer gaan we weer verder baas!
[Afbeelding: IMG-20250126-WA0005.jpg]

Dus ik vanavond nog een paar uurtjes eraan gewerkt ik heb nu dus verder alle bouten verwijderd vanaf de kopkant
de rest is onbegonnen werk
nu is het de planning om de bodem er van binnenuit te slijpen en dan tussen de dorpel en body de bouten met een recipro door te zagen
met de bodem ben ik inmiddels begonnen met slijpen (best ff weer spannend na het ongevalletje)

[Afbeelding: IMG-20250126-WA0008.jpg]

[Afbeelding: IMG-20250126-WA0010.jpg]

morgenavond gaan we weer verder en wil ik eigenlijk wel de body eraf hebben zodat er progressie geboekt kan worden

nu kwam ik bij de achterbank ook een soort buisje tegen met een draad erdoor was me niet helemaal duidelijk waar het van was
ook zat het vast aan de bodem iemand een idee?
Antwoord
je bedoel die dikke rode draad die net onder de remleiding door de bodem gaat? Die gaat naar de startmotor.
Antwoord
(27-01-2025, 00:14)scrapheap schreef: je bedoel die dikke rode draad die net onder de remleiding door de bodem gaat? Die gaat naar de startmotor.

nee het is meer een kokertje die door de tunnel gaat van links naar rechts en daar zit een kabel in nja zat haha
Antwoord
Oke dat kokertje
Dat is geen buisje van links naar rechts! Maar twee aparte buisjes die bij 1 van de twee handeltjes naast je handrem uitkomen. 
Met een van die handels bedien je de kleppen links en rechts van de kachelpotten. wel/geen warme lucht.
Met de andere handel bedien je een klep die onder de achterbank zit voor de keuze warme lucht voor of achter.

https://www.paruzzi.com/nl/explodedviews...roduct=931
Antwoord
(27-01-2025, 23:48)scrapheap schreef: Oke dat kokertje
Dat is geen buisje van links naar rechts! Maar twee aparte buisjes die bij 1 van de twee handeltjes naast je handrem uitkomen. 
Met een van die handels bedien je de kleppen links en rechts van de kachelpotten. wel/geen warme lucht.
Met de andere handel bedien je een klep die onder de achterbank zit voor de keuze warme lucht voor of achter.

https://www.paruzzi.com/nl/explodedviews...roduct=931

aaah kijk dan moeten die vervangen worden ahaha 
thanks voor het mee denken!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)