Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kever 68 Pjotr Andrej
#1
Goedenmorgen 

Ik had me al even voorgesteld in het voorstel rondje en gezegd dat ik mijn project ook zal gaan posten !
Dan bij deze 

--Het Begin--

Ik heb deze kever gekocht tijdens een bedrijfsuitje een collega van mij had er een aantal staan en was al een tijdje geïnteresseerd in deze
nadat we over een prijs uit waren kwamen de ideeen al snel boven 
want een maatje van mij had ook al een kever en die had ik al veel geholpen met van alles en nog wat.

op een zondag de kever gehaald en deze had al bijna weer een jaar stil gestaan onder de bomen 
dus was ook zo smerig als het maar kon ook kwam ik erachter dat tijdens het rijden weinig rem druk had 

ik had mijn maatje niet op de hoogte gebracht dat ik een kever zou kopen 
eenmaal daar aangekomen was hij bijna nog blijer als ik zelf haha

we zijn die dag dan ook gelijk begonnen met het schoonmaken van de kever 


[Afbeelding: IMG-20240220-224802-2943.jpg]

ook hebben we gelijk gekeken hoe de remmen er aan toe waren en kwam er al snel achter dat de pompjes kapot waren 
nieuwe bestellen en erop gezet 
na enige tijd knooien kwamen we erachter dat we maar geen druk kregen 
na lang zoeken omdat ik best wel onbekend was nog met kevers kwam ik erachter de de hoofdremcilinder kapot was 
na deze te hebben vervangen kwamen we er ook achter dat een leiding links achter gescheurd was 

[Afbeelding: 20240130-170540.jpg]

[Afbeelding: 20240203-114554.jpg]

[Afbeelding: 20240203-114557.jpg]

nu dit allemaal weer redelijk werkt (nog niet helemaal naar wens)
zijn we begonnen met het demonteren van de spatborden allemachtig deze waren zo krokant als het maar kon haha


[Afbeelding: IMG-20240402-191515-794.jpg]


ergens in friesland een setje spatborden gekocht vind het trouwens leuker om bij handelaren en liefhebbers wat te kopen dan online 
de gesprekken die je dan hebt zijn goud en je kan zoveel info inwinnen 
eenmaal thuis heb ik ze geschuurd en in de primer gezet via internet de juiste kleur laten maken van de kever cansas beige l91D  en de spatborden gespoten
en he voor een beunhaas ziet het er goed uit !
[Afbeelding: 20240404-203618.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240328-071719-694.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240328-071719-724.jpg]

[Afbeelding: IMG-20240404-222415-186.jpg]

inmiddels zijn we al een aantal maanden verder en ook een aantal meetings maar wat is het allemaal leuk om met mensen dezelfde hobby te delen 
onze kleine van 3 is helemaal weg van de kever en mijn vrouw inmiddels ook
Antwoord
#2
Goed bezig zeg! 

En inderdaad ik heb ook gemerkt dat je meestal gewoon maar moet beginnen, "vaak bu'j te bange" zoals we hier in de achterhoek zeggen  Big Grin




(07-12-2024, 09:31)arnoldje0012 schreef: ....
ergens in friesland een setje spatborden gekocht vind het trouwens leuker om bij handelaren en liefhebbers wat te kopen dan online 
de gesprekken die je dan hebt zijn goud en je kan zoveel info inwinnen 

..

Exact dat ja!
Zoveel leuker om mensen te spreken en dan over te kopen. 

Veel plezier nog met de kever!
Antwoord
#3
Leuk dat je ook gelijk dat project topic start Exclamation

Kever lijkt al eens matig te zijn over gespoten.  Maakt verder niets uit, maar als je een perfecte resto zou willen gaan maken, dan zou ik alle lak verwijderen. 
Verder leuk om je werkzaamheden te zien/volgen.
Belangrijk bij remmen ontluchten is de volgorde ontluchten. Beginnen bij het rechter achterwiel dan links achter, rechts voor en dan links voor. Simpel te onthouden in volgorde van langste lengte remleiding!
Daarna remmen opnieuw afstellen en de handrem.

En idd ook ik vind onderdelen scoren via bv MP of uiterlijk direct bij een kever specialist veel leuker en persoonlijker dan bestellen..
Antwoord
#4
(07-12-2024, 23:58)scrapheap schreef: Leuk dat je ook gelijk dat project topic start Exclamation

Kever lijkt al eens matig te zijn over gespoten.  Maakt verder niets uit, maar als je een perfecte resto zou willen gaan maken, dan zou ik alle lak verwijderen. 
Verder leuk om je werkzaamheden te zien/volgen.
Belangrijk bij remmen ontluchten is de volgorde ontluchten. Beginnen bij het rechter achterwiel dan links achter, rechts voor en dan links voor. Simpel te onthouden in volgorde van langste lengte remleiding!
Daarna remmen opnieuw afstellen en de handrem.

En idd ook ik vind onderdelen scoren via bv MP of uiterlijk direct bij een kever specialist veel leuker en persoonlijker dan bestellen..

ja dat idee heb ik dus ook dat hij keer over gespoten is en nee niet heel netjes 
je ziet op delen ook echt dat het een soort panter effect komt 
dit wil ik ook helemaal afschuren 

dit jaar zal ik ook zoveel mogelijk doen  nog geen full body off denk ik maar dat komt wel 
alles op zijn tijd 
Antwoord
#5
Goedenmorgen

hier waren we alweer met een update!

Afgelopen tijd ben ik heel erg druk geweest met een setje wielen op te knappen
deze had ik via facebook gekocht voor heel weinig geld

[Afbeelding: IMG-20240701-211928-650.jpg]

orgineel setje empi velgjes

na heel wat schuurwerk met de randen ben ik begonnen met polijsten van de randen en niet zonder sucses

[Afbeelding: 20240707-144337.jpg]

het hart zaten wel geteld 4 lagen lak op dus maar met lak afbijt erop en schuren schuren schuren
daarna in de primer gezet en in de lak matte aflak erover!


[Afbeelding: 20240804-143906.jpg]

[Afbeelding: b9214f51-4d70-4ff7-bd3c-8e7ef2ff81de.jpg]

[Afbeelding: c6e57753-36ce-49ce-baa4-02b2c598ac46.jpg]


[Afbeelding: IMG-20241124-WA0015.jpg]



nu nog even wachten tot ik mijn whitewalls binnen heb (onder de boom!) en dan kunnen de banden er ook om
achter komt 185/60/15 en voor 165/60/15
Antwoord
#6
Oeh, dat is wel heel mooi geworden!

Erg fraai setje velgen zo. Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk onder op de kever eruit ziet..  Cool
Antwoord
#7
Goedenmorgen

Daar zijn we weer met een update van de kever
afgelopen maandag ben ik begonnen met het schuren van de vreemde lak die erop zat
leek wel een panter patroon wat erop zat heel erg slecht gespoten
[Afbeelding: 20241208-134415.jpg]

[Afbeelding: 20241209-151943.jpg]
nadat ik de spatborden had verwijderd kwam ik dingen tegen die ik al wel wist maar nu wel verder waren gegaan

[Afbeelding: 20241209-134348.jpg]

[Afbeelding: 20241209-134351.jpg]

[Afbeelding: 20241209-140412.jpg]

Inmiddels ben ik maar begonnen met het demonteren zodat de body eraf kan maar het valt nogal tegen er is een echte beunhaas bezig geweest namelijk
naden dicht gelast in plaats van rubbers! beetje dat soort dingen
maar we doen alles op zijn tijd en er is geen haast
dit is voor mij namelijk ook een leer proces!

[Afbeelding: 20241212-202328.jpg]

inmiddels is de tank etc er ook uit en ik was van mening dat de tank leeg was hahahah
was dus gewoon vol haha ook de stuurstang gaf niks mee na 3 dagen kruipolie wilde het nog niet lukken
hup de flex in de bout en klaar hahah
ik heb nu via marktplaats inlas delen gekocht voor de achter kant
nu alleen een vraag want als ik de body eraf heb zit toch het warmte kanaal aan de body
en aan het chassis de dorpel?
Antwoord
#8
Lekker project! Herkenbaar en  je pakt het goed aan.
De kachelkanalen zitten aan de body vast in de onder koker, en de body zit met bouten door de bodem vast.
Als je alle bouten rondom los heb zou je de body zo van de bodem moeten kunnen tillen. alleen grote kans dat als er een beun aan de gang is geweest hij ook aan de bodem vast gelas zal zijn.
Antwoord
#9
zo das een beste aanpak!

Knap hoor om het allemaal zelf te doen. En wat jammer dat beun de haas zo knullig bezig is geweest Sad

Blijf het draadje volgen, leuk om te zien en lezen!
Antwoord
#10
Mooi dat je de ellende niet schuwt en het goed aanpakt ipv op blijft lappen! Succes er mee!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)