Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kever 68 Pjotr Andrej
Lekker bezig man, leuk project zo!
Antwoord
Goedenavond

Inmiddels zijn we weer verder gegaan met de kever en nee het valt niet mee
ik heb een video gekeken hoe je het beste een body eraf kan halen maar aan de zijkanten liep ik vast want ik kon de bouten niet vinden !
na een zoektocht kwamen we erachter dat over de koker nog een plaat was gelast!

[Afbeelding: 20241223-193227.jpg]

[Afbeelding: 20241223-193233.jpg]

ook de bouten zitten zo vast geroest dat je er bijna geen dop op krijgt
het word dus nog een hele toer om het voor elkaar te krijgen

zijn er hier mensen die een idee hebben hoe ik dit het makkelijkst kan doen ?
Antwoord
Dat is idd stevige vergevorderde roest  Sad

Beetje lomp gezegd.. Geen tijd meer aan besteden maar slijptol zijn werk laten doen.`
Als de bouten en omgeving zo verroest zijn moet het toch totaal vervangen worden. Zowel de bouten als de koker/kachelkanaal en minstens de rand van de bodem.
Antwoord
Idd: slijpen! Zorg wel dat als de koets eraf gaat dat die zijn originele vorm behoud, door er mogelijk tijdelijke versteviging in te lassen. Scheelt een hoop passen meten straks.
Antwoord
(24-12-2024, 01:02)scrapheap schreef: Dat is idd stevige vergevorderde roest  Sad

Beetje lomp gezegd.. Geen tijd meer aan besteden maar slijptol zijn werk laten doen.`
Als de bouten en omgeving zo verroest zijn moet het toch totaal vervangen worden. Zowel de bouten als de koker/kachelkanaal en minstens de rand van de bodem.

planning is indd kokers bouten en bodem te doen

(24-12-2024, 08:48)Rizolo schreef: Idd: slijpen! Zorg wel dat als de koets eraf gaat dat die zijn originele vorm behoud, door er mogelijk tijdelijke versteviging in te lassen. Scheelt een hoop passen meten straks.

oke ik dacht dat het nog wel zal meevallen als ik de deuren erin zou laten 
maar bedankt voor de tip
Antwoord
Nee deuren doen dan niets!
Echt eerst een kruis in lassen en een koker in de deuropening VOOR je de koker er onderuit haal.
Antwoord
(24-12-2024, 12:54)scrapheap schreef: Nee deuren doen dan niets!
Echt eerst een kruis in lassen en een koker in de deuropening VOOR je de koker er onderuit haal.

oke dan ga ik dat eerst doen! thanks voor de tip
Antwoord
Goedenmorgen en dat op 2e kerstdag
allereerst allemaal een goede kerst gewenst!

ik ben her en der wat onderdelen aan het scoren
nu heb ik alle inlasdelen voor de achterschermen al gevonden voor 50 euro dus das niet duur
maar nu heb ik iemand gevonden die kan me bodemplaten leveren van 1mm dik links en rechts en de warmtekokers
en dat voor een slordige 500 euro

maar nu is mijn vraag is die 1mm genoeg? want ik vind de platen op paruzzi mega duur de dikke variant!
Antwoord
Is 1 mm niet de originele gebruikte dikte van de kevers? (Ik ging er altijd van uit, maar weet het oprecht niet).

Ook de vraag of het nodig is? Hoe dagelijks ben je van plan de kever te gebruiken na restauratie?
Antwoord
Alles bij elkaar voor ongeveer 500 is niet echt heel veel. Zeker niet als het nog nieuw is. Is het spul dat ooit gekocht is maar nooit gebruikt let er dan op of er geen roest van verkeerde opslag op zit.

1 mm is beetje wat VW zelf ook gebruikte ja
Die van Paruzzi zijn alleen wel 1.2mm dik en dat verschil merk je wel aan stevigheid.
Alleen dan kost een bodemplaat rond de 350 per stuk en dan nog de kachelkanalen..
Die b keus bodem is 0.75mm leuk budget ( rond de 100 per stuk) maar echt slap kan ik je zeggen. leuk voor in een ingekorte buggy met extra versteviging maar in een kever zou ik het liever niet gebruiken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)