28-12-2024, 13:04
Hoi, ik heb hier een lastig punt.
Ik heb een kever 1975 waar een ruitenwissermotor in zit, zonder aansluitmarkering of codes, maar de draden zitten er wel op vast gesoldeerd.
Het lijkt wel een 2-speed motor.
Nummer op de motor is: 113 955 113 G
Nummer op de aansturing is: 0 390 246 057 (CHP 12V Bosch)
Van links naar rechts: zwart/wit, koperstrip gepuntlast op de behuizing, zwart, zwart/geel, groen
(zwart en zwart/geel gaan beide met een zwarte draad in de motorbehuizing)
Bruin lijkt onder de kabel trekontlasting met de behuizing kontakt te maken.
12V op bruin en zwart aansluit lijkt dit low speed
12V op bruin en zwart/geel lijkt high speed
Tussen bruin en zwart zit 20 ohm
Tussen bruin en zwart/geel zit 10 ohm
Tussen zwart en zwart/geel zit 10 ohm
Schakelaar op de dashboard heeft nummer: 111 955 517 C, met alleen aansluitingen 31, 31B, 54 en 54D, bij demontage zijn er 2 draden aan blijven zitten, namelijk: zwart op 54 en zwart/paars op 54D
De schakelaar is een rotatie Aan Uit schakelaar (geen trek), verder kun je deze indrukken om dmv luchtdruk uit het reserve wiel, de sproeier te bekrachtigen.
Lijkt uit de jaren 1966
Omdat er allerlei verschillende types zijn en andere kleur markeringen gebruikt zijn, ben ik het spoor bijster.
Ik wil graag weten of er een parkeerstand op zit, waar de draadkleuren op de motor voor staan, waarom ik de kleuren niet kan matchen (bv groen en zwart/paars) en hoe ik dit het beste vooraf kan testen met een voeding en welke zekering ik het beste kan hanteren
Hopelijk hebben jullie een link naar een website of foto's van iets identieks
Ik heb een kever 1975 waar een ruitenwissermotor in zit, zonder aansluitmarkering of codes, maar de draden zitten er wel op vast gesoldeerd.
Het lijkt wel een 2-speed motor.
Nummer op de motor is: 113 955 113 G
Nummer op de aansturing is: 0 390 246 057 (CHP 12V Bosch)
Van links naar rechts: zwart/wit, koperstrip gepuntlast op de behuizing, zwart, zwart/geel, groen
(zwart en zwart/geel gaan beide met een zwarte draad in de motorbehuizing)
Bruin lijkt onder de kabel trekontlasting met de behuizing kontakt te maken.
12V op bruin en zwart aansluit lijkt dit low speed
12V op bruin en zwart/geel lijkt high speed
Tussen bruin en zwart zit 20 ohm
Tussen bruin en zwart/geel zit 10 ohm
Tussen zwart en zwart/geel zit 10 ohm
Schakelaar op de dashboard heeft nummer: 111 955 517 C, met alleen aansluitingen 31, 31B, 54 en 54D, bij demontage zijn er 2 draden aan blijven zitten, namelijk: zwart op 54 en zwart/paars op 54D
De schakelaar is een rotatie Aan Uit schakelaar (geen trek), verder kun je deze indrukken om dmv luchtdruk uit het reserve wiel, de sproeier te bekrachtigen.
Lijkt uit de jaren 1966
Omdat er allerlei verschillende types zijn en andere kleur markeringen gebruikt zijn, ben ik het spoor bijster.
Ik wil graag weten of er een parkeerstand op zit, waar de draadkleuren op de motor voor staan, waarom ik de kleuren niet kan matchen (bv groen en zwart/paars) en hoe ik dit het beste vooraf kan testen met een voeding en welke zekering ik het beste kan hanteren
Hopelijk hebben jullie een link naar een website of foto's van iets identieks