Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hallo allemaal,
#1
Ik ben Bugbomb, afkomstig uit het westen van Belgenland.
Reeds 30 jaar bezit ik een VW kever uit '73, waar ik zo'n 5 jaar dagelijks mee heb rond gereden. Jammer genoeg staat deze al zo'n 20 jaar stil door omstandigheden, te wachten op restauratie...
Nu is de tijd gekomen dat ik effectief wil starten met het (laten) herstellen van de wagen.
Daardoor zal ik best wat tips en hulp kunnen gebruiken van jullie allen..
Mvg,
Bugbomb
Antwoord
#2
Welkom Bugbomb

Succes met het opknappen en we helpen graag waar we kunnen!
Antwoord
#3
Dank U Scrapheap.

Momenteel is het spannend afwachten tot dinsdag voor de afspraak met de VW garagist....
Hopelijk krijg ik positief nieuws te horen ivm de mogelijkheid tot restauratie?
We zien wel, intussen blijf ik positief denken en hopen Wink
Antwoord
#4
Welkom Bugbomb!
Welkom op dit forum. Ik hoop dat je jouw kever weer rijdend krijgt. Ik ben wel benieuwd: heeft de kever al die jaren droog gestaan in een garage of buiten? Is het een 1303? Kortom, wat fotos zouden welkom zijn. Sowieso wens ik je succes met de restauratie!
Antwoord
#5
Dank voor de welkom Beetlejuice Smile
Om enkele antwoorden te verschaffen op je vragen:
Het is origineel een 1200 van '73, met nog de kleine achterlichten. Ik heb er vijf jaar mee rond gereden als dagelijkse wagen. De motor is ooit vervangen door een opgedreven 1200. Wat juist weet ik niet meer allemaal. Ik was toen jong en onervaren en heb me vooral laten leiden door wat ik mooi vond en kon betalen.... Het vervelendste in het hele verhaal van de herstellingen toen, is dat de garagist Franstalig was, en ik minder dan de helft begreep van wat er allemaal aan veranderd was... Na verloop van die vijf jaar begon hier en daar een probleem opduiken, en de doorslag voor het opzij zetten van de wagen was de roest aan de deur van de chauffeur welke de keuring niet meer haalde...
De wagen heeft nadien altijd in een droge ruimte gestald geweest.
Ik heb enkele foto's van een week geleden toen ik hem na al die tijd terug zag, maar ik ben er niet zo trots op om ze te delen..
Maar aangezien je er nu zelf om vraagt ben ik bereid enkele gruwel foto's te delen, dit echter op eigen risico.
Niet voor gevoelige Keverhartjes...



[Afbeelding: 005.jpg]

[Afbeelding: 006.jpg]

[Afbeelding: 007.jpg]

[Afbeelding: 021.jpg]

[Afbeelding: 022.jpg]

[Afbeelding: 026.jpg]
Antwoord
#6
Omdat het geen te beste kwaliteit van foto's is, en omdat ik mij een beetje schaam, heb ik eens diep gaan zoeken naar foto's van toentertijd...
Ik ga er vier delen, twee van de dag van ophaling na de aankoop, en twee van tijdens mijn hoogdagen...
Groetjes

[Afbeelding: IMG-20221016-215612114.jpg]

[Afbeelding: IMG-20221016-215756978.jpg]
Antwoord
#7
Geweldige foto's van die kever onder het stof Big Grin
Snap niet waarom je je daar voor schaam!!
Juist dit soort foto's tonen aan dat de kever jaren niet aan geraakt is!

   

Dit is een foto van mijn Baja Kever project donor nadat ik er twee jaar geen tijd meer voor had gehad.

Zo op het oog aan de hand van je foto's vind ik je kever er nog zo slecht niet uitzien.
Ja ik weet dat de Belgische keurings eisen anders/strenger zijn dan die hier in Nederland maar afkeur op roest aan een deur......
Andere deur er in en terug naar de Keuring en de weg op met dat ding.

Wat ik persoonlijk veel enger vind is dat brandstoffilter in de motorruimte en je transparante verdeler kap!

Plaats nooit en brandstoffilter tussen de pomp en de carburateurs! Dit deel staat altijd op druk en als je dan ook nog eens geen slangenklemmen gebruik dan vraag je om een motor brand!
En dan die transparante verdeler kap.. Alle transparante verdeler kappen (ongeacht de kleur) zijn NIET Brandstof bestendig! Dus bij een kleine lekkage van brandstof  (slechte slang of zo) dan lossen deze kappen op.
Gevolg... Brand!
Ja weet het.. ze zien er leuk uit maar zijn ook echt "gevaarlijk"!

Kort om:  Wees juist trost op die foto's en je kever en volgens mij ziet hij er zo slecht nog niet uit!

Succes met het opknappen
Antwoord
#8
Leuk om lezen dat je geen nachtmerries zal hebben naar aanleiding van de foto's Big Grin
Momenteel heb ik enkel weet van roest aan de deur, maar ik vermoed dat er wel wat meer roest te vinden zal zijn...

Alvast bedankt voor de tips ivm de brandstoffilter en de verdelerkap.
Zoals reeds aangehaald, ik had vroeger meer aandacht voor het esthetische dan voor het hart van de wagen...
Deze info zal meegenomen worden naar de herstellingen Wink

En bedankt om mij op deze manier een hart onder de riem te steken, kan nooit geen kwaad.
Antwoord
#9
Welkom en eens met Scrapheap! Geweldige foto’s! Blijf vooral posten, ook van de voortgang, we zullen helpen waar we kunnen Big Grin
Antwoord
#10
(17-10-2022, 00:53)Bugbomb schreef: Leuk om lezen dat je geen nachtmerries zal hebben naar aanleiding van de foto's Big Grin
Momenteel heb ik enkel weet van roest aan de deur, maar ik vermoed dat er wel wat meer roest te vinden zal zijn...

Alvast bedankt voor de tips ivm de brandstoffilter en de verdelerkap.


Deze info zal meegenomen worden naar de herstellingen Wink

En bedankt om mij op deze manier een hart onder de riem te steken, kan nooit geen kwaad.

Hahahaha
Ik en Nachtmerries van een kever  Big Grin
Als er nog een kenteken op zit dan is hij bruikbaar/te redden.
Ben overigens geen "origineel Kever" fan, maar verbouw ze graag Cool

En dan het verontschuldigende  
"Zoals reeds aangehaald, ik had vroeger meer aandacht voor het esthetische dan voor het hart van de wagen..."
Zijn we zo niet bijna allemaal begonnen?

Schaam je zeker niet!!  
je heb je kever na al die jaren nog Exclamation
De meeste hadden hem al verkocht en zijn nu opzoek naar hem of een vervanger.

Kortom geniet dat je hem nog heb en vol goede moed aan herstel beginnen. 
Elke kever is te redden!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)