Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen Catunambu zijn Frankenstein Kever
#1
Hoihoi! 

Ik zal mij eerst even voorstellen: 
Merk:                          Mens
Type:                          Gek
Handelsbenaming:        Midian van Hattem
Kleur:                          n.v.t.
Technische massa:        85kg? 
Datum eerste toelating: 31-10-1996

En dan nu mijn vehicle:
Naam:                 the Lovebug
Voornamen:         Zona
Geslacht:             Nee, rijd nog steeds rond
Nationaliteit:        Mexicaanse/Nederlandse
Geboortedatum:   24-04-1970 (RDW)
Missie:                Trouwauto

Zo, dit zijn de gegevens die ik zo voor handen heb!
Nu het verhaal van mijn trotse bezit! 
Waarom een Kever? Ik bedoel, mijn eerste auto was een Golf 1 Cabrio (jaa, die zou ik NOOOOOOOIT meer weg doen! p.s. nooit eindigde 3 jaar later). Hierna verschillende auto's gehad, veel VAG, maar ook enkele jappers (Toyota) en Italiaantjes (Fiat). De kever heeft eigelijk altijd hoog gestaan, Mijn opa heeft vroeger verschillende kevertjes gehad en was hier altijd heel trots en zuinig op. Zelf zag ik ze wel eens langs rijden en de stijl, het geluid, de geschiedenis en de techniek boeiden mij eigelijk altijd al. 

Na verloop van jaren werd de wens van een kever groter en ging ik steeds meer serieus zoeken, eerst een lokale Speedster (helaas was deze compleet verprutst), toen gekeken bij het instapbudget (elke keer weer verdriet als ik naar huis ging) en uit eindelijk bij Classic Cars Heerde uitgekomen, daar, in overleg met mn vriendin (ik vind dit goed, MAAR moet ie wel onze trouwauto worden!), de eerste echte serieuse kandidaat bezocht. Echter was er nog twijfel en met de belofte om mijn keuze VOOR het einde van de week bekend te maken ben ik naar huis gegaan. 2 dagen later stond ze daar op Facebook Market Place (heb op feesboek gestaan!). Mijn Zona! Wit, veel negatieve reacties (citaat: Niet originieel! verprutste auto, 1600i uit 1970? Kan nooooooit) maar voor mij een heeele serieuze kandidaat. Afspraak gemaakt en de verkoper (Vriend van de eigenaar) hield de auto voor mij vast (2u rijden enkele reis moet wel in de agenda passen). Samen met mn beste vriend die kant maar opgekachelt en in de auto afgesproken dat als de regengoot hard zou zijn, ik de auto zou meenemen naar Hoogeveen. En zo geschiede! Volgens RDW 2e eigenaar sinds 1970. odd. kom ik later op terug!
De 2 uur durende terug reis was alsof ik over wolken reed! Wat loopt het motortje monster, stuurt het autootje heerlijk! In Love(bug).

Nu over de Kever:
Komt deze kever uit 1970? Ja, altans, dit zegt RDW en het chassisnummer.
Komt deze kever uit 1996? Ja. Motor, transmissie, body en interieur komen allemaal uit 1996. Enkel het chassis is afkomstig uit 1970. Volgens het RDW gaat het hier om een gerestaureerde kever uit 1970 met slechts 2 eigenaren: eerste eigenaar en ik. 
Heeft deze kever dan een "modern" interieur? Ja. Ene kant jammer, andere kant scheeld dit veel in comfort en roest. 
Wat voor motor ligt in deze kever? 1600i ACD met 46 hele pk's! rippin' down the highway boiii!
Welke kleur heeft deze kever? wit. trouwauto wit!
Worden er nog dingen verbouwd aan deze kever? Ja, wielen, bagagerek, radio, roestbehandeling, lakrestauratie (patina behoudend) roest reparatie (t blijft tenslotte wel een kever heah) en chippen (ja, ik ga mn kever chippen... woeps)
Heeft deze kever ook social media? Ja zeker! @Zona_thelovebug (instagram & Tiktok) 

Naast Zona heb ik nog een auto, namelijk: Murphy_the_red_convertible (instagram) Het rampenhok (Golf 3 Cabrio) van de eeuw, 404.000km, originele 1.8 8v 75pk benzine motor en meer gremlins dan je kan vinden op een autosloop. En toch blijf ik investeren in dit hok (iets met "gek"?). Deze auto is op alle fronten een verhaal appart, dit zal ik ongetwijfelt nog wel een keer toelichten op dit forum. Anders is er op het Polo-forum genoeg te lezen over deze Regel Rechte Rijdende Ramp...

Foto tijd!
   
   
   
   
   
Antwoord


Berichten in dit topic
Voorstellen Catunambu zijn Frankenstein Kever - door Catunambú - 11-11-2021, 08:56

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)