Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stotteren en schieten
#1
Zojuist met mijn WK trike 1200 gereden en hij stottert, trekt niet op en schiet uit de uitlaten. Er zit een nieuwe verdelerkop en schroef op, nieuwe bougies en kabels. Nu loopt hij ineens voor geen meter meer.

Ben even zoekende, wie kan mij helpen
Antwoord
#2
wat bedoel je met nieuwe schroef?

Heb je de oude spullen nog? zet die eens 1 voor 1 terug en kijk of hij bij een van de wissels wel weer goed gaat lopen.
je zou niet de eerste zijn waarbij bv een nieuwe bougie of verdelerkap direct defect blijkt te zijn.

1200cc dus vermoedelijk geen dubbele carburateurs.. En dus een vacuum vervroegde ontsteking. zit hier het vacuumslangetje nog wel goed tussen de carburateur en vacuum vervroeger?
Antwoord
#3
Ik vermoed zelf de bougiekabels verkeerd terug geplaats. Kan dit het stotteren en schieten verklaren?

Scrapheap, heb je een foto van het vacuumslangetje zodat ik weet waar ik naar moet kijken?
Antwoord
#4
Als de kabels verkeerd zitten dan zal hij bijna altijd ook uit de carburateur knallen. Ook als hij stationair loopt!
Knallen uitlaat is of valse lucht in uitlaat aanzuigen of verkeerd ontsteking door oa geen vervroeging of defecte kabels of bougie of verdelerkap.


Maar vacuumslang naar de vervroeger..
   
Op deze foto zie je de verdelerkap (waar de bougiekabels op zitten).
Daar onder/voor zit een ronde metalen schijf (het vacuum potje)
Daar zit een slangetje op gestoken dat naar een metalen buisje gaat.
Die gaat naar de carburateur.
en zit daar ook weer met een slangetje op een buisje aangesloten (niet zichtbaar op de foto)
Vaak is dit buisje vervangen door een slangetje dat direct van het vacuum potje naar de carburateur loopt.
Als dit deel los ligt dan is je ontstekingstijdstip bij hogere toeren niet juist.
Antwoord
#5
Dank ik ga straks kijken, hou je op de hoogte gr
Antwoord
#6
Nu start hij niet eens meer Sad

Lopen doet hij weer maat schiet uit de uitlaat Sad

Tevens geen vermogen meer
Antwoord
#7
(01-10-2021, 13:59)leroy schreef: Nu start hij niet eens meer Sad

Lopen doet hij weer maat schiet uit de uitlaat Sad

Tevens geen vermogen meer

Balen voor je  maar 
Nogmaals wat bedoel je met die schroef die is vervangen?
En waar woon je ? wie weet is er iemand in de buurt die even kan mee kijken wat er aan de hand is!
Zuiden van het land... Toevallig omgeving Eindhoven?
Antwoord
#8
De draaier in de verdeelkap

Sittard-Geleen
Antwoord
#9
Hoi Leroy,

Het snelst te controleren is wat scrapheap al zei over de vacuumslangen. Als dat goed zit, moet je eigenlijk bij het begin beginnen.. Maar dan moet je iets specifieker zijn. Je geeft aan dat de verdelerkop (waarschijnlijk kap) en rotor (wat jij schroef noemde) zijn vervangen plus kabels.

Zijn dit de enige onderdelen? Complete verdeler is blijven zitten en de puntjes ook? Dan zou ik eerst checken of de kabels juist zijn aangesloten (ff op tijd zetten, dan weet je welke kabel naar cilinder 1 moet gaan, de volgende wordt dan 4, dan 3 en dan 2.

Heb je de bougie elektrode afstand op 0.6 gezet?

Als bovenstaande allemaal klopt, vanaf nul beginnen: bobine controleren, contactpunten controleren en eventueel ontstekingstijdstip. En dan moet ie lopen hoor Big Grin

Succes!
Antwoord
#10
al meer nieuws ?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)