Stotteren en schieten - Afdrukversie +- Kever Forum Site (https://www.keverforum.nl) +-- Forum: Luchtgekoelde Chat (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=46) +--- Forum: Type1 (Kevers) (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=6) +---- Forum: Brandstof, verwarming en uitlaat systemen (https://www.keverforum.nl/forumdisplay.php?fid=34) +---- Topic: Stotteren en schieten (/showthread.php?tid=204) Pagina's:
1
2
|
Stotteren en schieten - leroy - 30-09-2021 Zojuist met mijn WK trike 1200 gereden en hij stottert, trekt niet op en schiet uit de uitlaten. Er zit een nieuwe verdelerkop en schroef op, nieuwe bougies en kabels. Nu loopt hij ineens voor geen meter meer. Ben even zoekende, wie kan mij helpen RE: Stotteren en schieten - scrapheap - 30-09-2021 wat bedoel je met nieuwe schroef? Heb je de oude spullen nog? zet die eens 1 voor 1 terug en kijk of hij bij een van de wissels wel weer goed gaat lopen. je zou niet de eerste zijn waarbij bv een nieuwe bougie of verdelerkap direct defect blijkt te zijn. 1200cc dus vermoedelijk geen dubbele carburateurs.. En dus een vacuum vervroegde ontsteking. zit hier het vacuumslangetje nog wel goed tussen de carburateur en vacuum vervroeger? RE: Stotteren en schieten - leroy - 30-09-2021 Ik vermoed zelf de bougiekabels verkeerd terug geplaats. Kan dit het stotteren en schieten verklaren? Scrapheap, heb je een foto van het vacuumslangetje zodat ik weet waar ik naar moet kijken? RE: Stotteren en schieten - scrapheap - 30-09-2021 Als de kabels verkeerd zitten dan zal hij bijna altijd ook uit de carburateur knallen. Ook als hij stationair loopt! Knallen uitlaat is of valse lucht in uitlaat aanzuigen of verkeerd ontsteking door oa geen vervroeging of defecte kabels of bougie of verdelerkap. Maar vacuumslang naar de vervroeger.. Op deze foto zie je de verdelerkap (waar de bougiekabels op zitten). Daar onder/voor zit een ronde metalen schijf (het vacuum potje) Daar zit een slangetje op gestoken dat naar een metalen buisje gaat. Die gaat naar de carburateur. en zit daar ook weer met een slangetje op een buisje aangesloten (niet zichtbaar op de foto) Vaak is dit buisje vervangen door een slangetje dat direct van het vacuum potje naar de carburateur loopt. Als dit deel los ligt dan is je ontstekingstijdstip bij hogere toeren niet juist. RE: Stotteren en schieten - leroy - 01-10-2021 Dank ik ga straks kijken, hou je op de hoogte gr RE: Stotteren en schieten - leroy - 01-10-2021 Nu start hij niet eens meer Lopen doet hij weer maat schiet uit de uitlaat Tevens geen vermogen meer RE: Stotteren en schieten - scrapheap - 02-10-2021 (01-10-2021, 13:59)leroy schreef: Nu start hij niet eens meer Balen voor je maar Nogmaals wat bedoel je met die schroef die is vervangen? En waar woon je ? wie weet is er iemand in de buurt die even kan mee kijken wat er aan de hand is! Zuiden van het land... Toevallig omgeving Eindhoven? RE: Stotteren en schieten - leroy - 02-10-2021 De draaier in de verdeelkap Sittard-Geleen RE: Stotteren en schieten - Splitrazor - 02-10-2021 Hoi Leroy, Het snelst te controleren is wat scrapheap al zei over de vacuumslangen. Als dat goed zit, moet je eigenlijk bij het begin beginnen.. Maar dan moet je iets specifieker zijn. Je geeft aan dat de verdelerkop (waarschijnlijk kap) en rotor (wat jij schroef noemde) zijn vervangen plus kabels. Zijn dit de enige onderdelen? Complete verdeler is blijven zitten en de puntjes ook? Dan zou ik eerst checken of de kabels juist zijn aangesloten (ff op tijd zetten, dan weet je welke kabel naar cilinder 1 moet gaan, de volgende wordt dan 4, dan 3 en dan 2. Heb je de bougie elektrode afstand op 0.6 gezet? Als bovenstaande allemaal klopt, vanaf nul beginnen: bobine controleren, contactpunten controleren en eventueel ontstekingstijdstip. En dan moet ie lopen hoor Succes! RE: Stotteren en schieten - scrapheap - 03-10-2021 al meer nieuws ? |