07-05-2021, 23:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2021, 23:40 door Splitrazor.)
Beste allemaal,
Om dit forum wat leven in te blazen zal ik mijn project hier ook plaatsen. Dit project startte in augustus 2019 en wellicht vinden jullie het leuk dit ook te volgen. Ik zal het topic vanuit daar kopiëren en sommige Posts komen misschien raar over in het begin omdat ik start vanaf augustus 2019, dus trip down memory lane . Ik zal de datums erbij vermelden.
29-8-19:
Na maanden ongeduldig wachten, afgelopen vrijdag de bus opgehaald in Antwerpen, dus maar een projecttopic starten om eea bij te houden. Toen ik net over de grens naar NL even wat drinken ging halen bij een benzinepomp, kwam er gelijk iemand naar me toe of de bus te koop was : Wat was het een heerlijke rit naar huis, met mn bus achter me op de trailer!
Ik moet zeggen, het valt me echt mee. Technisch ga ik sowieso preventief alles vervangen, maar dit is geen ‘alles bij elkaar geraapt Braziliaans zooitje’. Geen rare knutsel reparaties met wat er maar voor handen was of overmatige rotte bende. Ik denk dat de vorige eigenaar in tegenstelling tot veel andere Brazilianen wel goed was voor zijn auto (zit zelfs een alarmsysteem in, lol ) Dorpels, neus, doglegs, chassis, allemaal keihard en goed te zien omdat er geen dikke laag tectyl oid op zit. Accubak is aan de rand wat krokant, maar valt echt mee. Verder de bodem op 2 stukjes bij de middenbank bevestiging en een outrigger en voorvloer met wat losse gaatjes, kriksteunen zijn hard. Al uitgevoerd laswerk in Brazilie beperkt zich tot een 10cm voorvloer en 10 cm dwarsdrager zo te zien.
Plannen: eerst voldoen aan de apk eisen en een kenteken erop.
Daarna technisch alles Duits maken, bodem behandelen, motor en versnellingsbak eruit en aanpakken.
Voorlopig blijf ik met originele 1300 motor en reductiekasten rijden, op originele hoogte.
Als laatste cosmetisch aanpakken.
Het hoeft van mij geen concoursstaat te worden, maar wel technisch 100% in orde met goeie onderdelen, waar ik gewoon lekker in kan rijden en genieten. Doel is in de toekomst samen met mn vrouw lekker door Europa te gaan toeren.
Afgelopen dagen al wat kleine dingetjes opgepakt. Andere claxon gemonteerd, portieren iets gericht, remlichtschakelaar doorgemeten, oliedruklampje werkend gemaakt, algehele staat aan de onderzijde bekeken, en natuurlijk ff hier in de omliggende straten een proefritje gemaakt
Lijstje tot nu toe met apk punten die ik op het eerste gezicht ben tegengekomen:
Alle remslangen
Remlichtschakelaar
Qua roest weet ik zo niet wat afkeur is, ben te lang uit het vak dus dat laat ik nog beoordelen
Roest bodem bij middenbankbevestiging
Roest outriggers
Roest accubak
A stijl rechts onder binnenzijde
Nieuw ruitensproeiertankje (zit een gat in)
Voorbanden
Remmen afstellen, trok iets naar rechts met de proefrit.
Daarnaast de koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten naar europese eisen aanpassen en een voorruit ontwaseming voor de apk monteren. Ook nog even co meten, remmentest en op assteunen zetten en spelingen checken.
Voorlopig zat te doen, maar ontzettend veel zin in!
29-8-19
Om dit forum wat leven in te blazen zal ik mijn project hier ook plaatsen. Dit project startte in augustus 2019 en wellicht vinden jullie het leuk dit ook te volgen. Ik zal het topic vanuit daar kopiëren en sommige Posts komen misschien raar over in het begin omdat ik start vanaf augustus 2019, dus trip down memory lane . Ik zal de datums erbij vermelden.
29-8-19:
Na maanden ongeduldig wachten, afgelopen vrijdag de bus opgehaald in Antwerpen, dus maar een projecttopic starten om eea bij te houden. Toen ik net over de grens naar NL even wat drinken ging halen bij een benzinepomp, kwam er gelijk iemand naar me toe of de bus te koop was : Wat was het een heerlijke rit naar huis, met mn bus achter me op de trailer!
Ik moet zeggen, het valt me echt mee. Technisch ga ik sowieso preventief alles vervangen, maar dit is geen ‘alles bij elkaar geraapt Braziliaans zooitje’. Geen rare knutsel reparaties met wat er maar voor handen was of overmatige rotte bende. Ik denk dat de vorige eigenaar in tegenstelling tot veel andere Brazilianen wel goed was voor zijn auto (zit zelfs een alarmsysteem in, lol ) Dorpels, neus, doglegs, chassis, allemaal keihard en goed te zien omdat er geen dikke laag tectyl oid op zit. Accubak is aan de rand wat krokant, maar valt echt mee. Verder de bodem op 2 stukjes bij de middenbank bevestiging en een outrigger en voorvloer met wat losse gaatjes, kriksteunen zijn hard. Al uitgevoerd laswerk in Brazilie beperkt zich tot een 10cm voorvloer en 10 cm dwarsdrager zo te zien.
Plannen: eerst voldoen aan de apk eisen en een kenteken erop.
Daarna technisch alles Duits maken, bodem behandelen, motor en versnellingsbak eruit en aanpakken.
Voorlopig blijf ik met originele 1300 motor en reductiekasten rijden, op originele hoogte.
Als laatste cosmetisch aanpakken.
Het hoeft van mij geen concoursstaat te worden, maar wel technisch 100% in orde met goeie onderdelen, waar ik gewoon lekker in kan rijden en genieten. Doel is in de toekomst samen met mn vrouw lekker door Europa te gaan toeren.
Afgelopen dagen al wat kleine dingetjes opgepakt. Andere claxon gemonteerd, portieren iets gericht, remlichtschakelaar doorgemeten, oliedruklampje werkend gemaakt, algehele staat aan de onderzijde bekeken, en natuurlijk ff hier in de omliggende straten een proefritje gemaakt
Lijstje tot nu toe met apk punten die ik op het eerste gezicht ben tegengekomen:
Alle remslangen
Remlichtschakelaar
Qua roest weet ik zo niet wat afkeur is, ben te lang uit het vak dus dat laat ik nog beoordelen
Roest bodem bij middenbankbevestiging
Roest outriggers
Roest accubak
A stijl rechts onder binnenzijde
Nieuw ruitensproeiertankje (zit een gat in)
Voorbanden
Remmen afstellen, trok iets naar rechts met de proefrit.
Daarnaast de koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten naar europese eisen aanpassen en een voorruit ontwaseming voor de apk monteren. Ook nog even co meten, remmentest en op assteunen zetten en spelingen checken.
Voorlopig zat te doen, maar ontzettend veel zin in!
29-8-19