Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor start niet, maakt verontrustend geluid
#21
Je kan hem ook laten reviseren. Heb je een nieuwe in je oude startmotor huis. Zal rond de 100 euro zijn denk ik.
Antwoord
#22
Goedenavond,

Sorry voor deze late terug koppeling ik was namelijk druk met werk en school.
Ik heb toch besloten om een nieuwe startmotor er in te doen en de oude te bewaren. Gelukkig was dit inderdaad het probleem.
Zelf ben ik er achter gekomen hoe de startmotor kapot is gegaan. (Als ik de auto start moest ik gas erbij geven, hier dacht ik niks van want dit was al toen ik de auto kocht) Ik ga nu uitzoeken hoe ik het opnieuw kan afstellen zodat het niet meer nodig is.

Ontzettend bedankt voor jullie tips en hulp.
Wie weet zie ik jullie wel bij IKW Wanroij,
Groetjes Ruben
Antwoord
#23
https://www.paruzzi.com/magazine/nl/01/#p=18
Antwoord
#24
(25-04-2023, 11:49)halfbloedje schreef: https://www.paruzzi.com/magazine/nl/01/#p=18

Super! dankje
Antwoord
#25
(24-04-2023, 19:23)Ruben schreef: Goedenavond,

Sorry voor deze late terug koppeling ik was namelijk druk met werk en school.
Ik heb toch besloten om een nieuwe startmotor er in te doen en de oude te bewaren. Gelukkig was dit inderdaad het probleem.
Zelf ben ik er achter gekomen hoe de startmotor kapot is gegaan. (Als ik de auto start moest ik gas erbij geven, hier dacht ik niks van want dit was al toen ik de auto kocht) Ik ga nu uitzoeken hoe ik het opnieuw kan afstellen zodat het niet meer nodig is.

Ontzettend bedankt voor jullie tips en hulp.
Wie weet zie ik jullie wel bij IKW Wanroij,
Groetjes Ruben

Ruben, een startmotor gaat niet stuk van gas bijgeven, dus je hebt niks verkeerds gedaan. Dingen gaan gewoon stuk soms Big Grin

Oude auto’s met carburateur moet je juist starten met gas bij geven. Koud: 2x trappen op het gas om de choke te activeren. Warm: gas bijna helemaal intrappen tot hij aanslaat.
Antwoord
#26
(29-04-2023, 22:41)Splitrazor schreef:
(24-04-2023, 19:23)Ruben schreef: Goedenavond,

Sorry voor deze late terug koppeling ik was namelijk druk met werk en school.
Ik heb toch besloten om een nieuwe startmotor er in te doen en de oude te bewaren. Gelukkig was dit inderdaad het probleem.
Zelf ben ik er achter gekomen hoe de startmotor kapot is gegaan. (Als ik de auto start moest ik gas erbij geven, hier dacht ik niks van want dit was al toen ik de auto kocht) Ik ga nu uitzoeken hoe ik het opnieuw kan afstellen zodat het niet meer nodig is.

Ontzettend bedankt voor jullie tips en hulp.
Wie weet zie ik jullie wel bij IKW Wanroij,
Groetjes Ruben

Ruben, een startmotor gaat niet stuk van gas bijgeven, dus je hebt niks verkeerds gedaan. Dingen gaan gewoon stuk soms Big Grin

Oude auto’s met carburateur moet je juist starten met gas bij geven. Koud: 2x trappen op het gas om de choke te activeren. Warm: gas bijna helemaal intrappen tot hij aanslaat.

Hoi Splitrazor,

Oh kijk, dat is al fijn om te horen was al bang dat ik mijn eigen auto begon af te breken.
Bedankt voor de tip!

Ohja ik heb de auto nu even bij een garage staan. Met gas geven houd die erg in. Hij krijgt te veel benzine en te weinig lucht. Waarschijnlijk Doet de cab het niet meer goed. Ik heb het al eens schoon gemaakt maar nu toch omdat IKW Wanroij steeds dichter bij komt heb ik hem maar naar de garage heen gebracht. Gelukkig willen ze mij bellen wanneer ze er mee bezig gaan zodat ik erbij kan zijn en er wat van op steek  Big Grin
Antwoord
#27
Goed bezig! Weet niet of het een luchtgekoelde specialist is, maar laat ze ook even kijken naar valse lucht via de gasklep as. Die slijten nog wel eens en dan moet ie gereviseerd worden.
Antwoord
#28
Dat kan je zelf ook makkelijk controleren!

Laat de motor stationair draaien en spuit een beetje remmenreiniger op dat asje.
Gaat te toerental direct omhoog dan lekt dat asje.

Anders geen probleem!
Antwoord
#29
Oh kijk dat is top! Ga ik doen! 
Dankje Big Grin
Antwoord
#30
Hallo,

Gisteravond kreeg ik toch eindelijk het telefoontje of ik vanavond tijd had. Om te beginnen zijn we de contact puntjes langs gelopen en hebben we die weer afgesteld en schoongemaakt. Vervolgens de ontsteking nagelopen en gekeken of het goed was en de stroomverdeler iets bij gedraaid. Wij hebben de carburateur nog een keer schoongemaakt voor de zekerheid.
Vervolgens hebben wij alles erop gezet en liep de kever weer. Toen kwam hij aan met een apparaat (Misschien dat jullie het kennen) Hiervan moest ik de langs in de uitlaat houden en konden we de waardes meten. Nou zo gedaan en de schroeven afgesteld tot het mooi liep en de waardes goed waren. Hij vind alleen de HC waarde nog wat hoog. Dat wil hij later met mij oppakken als ik de pakkingen binnen heb. 
Voor nu doet hij het gelukkig weer en kan ik er mooi van gaan genieten met het mooie weer Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)