Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor start niet, maakt verontrustend geluid
#1
Goede avond,

Zoals sommigen al weten ben ik pas 1 jaar eigenaar van een VW kever, hiervoor nog niks gedaan met auto's of brommers.
Ik heb een probleem met het starten van mijn kever, als ik de sleutel omdraai maakt hij een ontzettend naar geluid. (alsof metaal tegen elkaar scheurt en rommelt)
Heeft iemand dit probleem vaker gehad? Wellicht ideeën wat ik zal kunnen controleren om dingen uit te stellen?

Groet Ruben
Antwoord
#2
Hoi Ruben, dat is ontzettend moeilijk te zeggen van een afstand zonder te horen hoe het klinkt…

Slaat hij wel aan? Zo ja, loopt de motor dan normaal zonder rare geluiden? Dan kan het de startmotor zijn. Hoor je het tijdens het draaien van de motor nog, gelijk uitzetten en iemand laten kijken die er verstand van heeft, zelf niet meer starten dan!

Meer kan ik er op afstand niet van maken helaas. Laat even weten als je meer weet als je wil.
Antwoord
#3
Het is idd erg moeilijk om aan de hand van een geluid beschrijving de oorzaak te weten.

Maar als het geluid optreed op het moment dat je de sleutel omdraai en de motor verder niet aanslaat/mee draait dan heb je een probleem met de startmotor of je vliegwiel.

Of het tandwiel van je start motor komt niet goed naar buiten of de tanden van het vliegwiel zijn versleten.

Zet je kever in de versnelling en duw hem een heel klein beetje naar voren zodat je motor iets verdraaid en start dan nog eens . zelfde resultaat.. is je startmotor aan revisie of vervanging toe. 

Start hij dan wel zonder bij geluid dan is de startkrans (vertanding) van je vliegwiel versleten.

Nogmaals .. niet zeker maar je geluids omschrijving doet mij dit vermoeden.
Antwoord
#4
Hallo bedankt alle bij ik ga het morgen direct proberen heb vandaag helaas geen tijd.
De motor slaat idd niet aan als ik de sleutel omdraai. 

Ik heb geprobeerd om een filmpje toe te voegen helaas werkt het alleen met foto's.

Ik hou jullie op de hoogte alvast bedankt.
Antwoord
#5
je kan wel een video via wetransfer of google drive ofzo delen, met een link
Antwoord
#6
(31-03-2023, 14:27)halfbloedje schreef: je kan wel een video via wetransfer of google drive ofzo delen, met een link

Zouden jullie het goed vinden dat ik een mail stuur met de video er bij?
Antwoord
#7
voor mij is dat prima, maar er zijn zat jongens op het forum die er meer verstand van hebben dan ik
Antwoord
#8
Hallo allemaal,

Ik heb hier een link die naar de map gaat in mij google drive. 
In deze link zitten 2 korte filmpjes, het geluid is niet al te duidelijk ik raad u aan het geluid wat harder te zetten als u het afspeelt.

Groetjes Ruben

https://drive.google.com/drive/folders/1...share_link
Antwoord
#9
(30-03-2023, 23:31)scrapheap schreef: Het is idd erg moeilijk om aan de hand van een geluid beschrijving de oorzaak te weten.

Maar als het geluid optreed op het moment dat je de sleutel omdraai en de motor verder niet aanslaat/mee draait dan heb je een probleem met de startmotor of je vliegwiel.

Of het tandwiel van je start motor komt niet goed naar buiten of de tanden van het vliegwiel zijn versleten.

Zet je kever in de versnelling en duw hem een heel klein beetje naar voren zodat je motor iets verdraaid en start dan nog eens . zelfde resultaat.. is je startmotor aan revisie of vervanging toe. 

Start hij dan wel zonder bij geluid dan is de startkrans (vertanding) van je vliegwiel versleten.

Nogmaals .. niet zeker maar je geluids omschrijving doet mij dit vermoeden.

Hoi scraphead 
Ik heb het geprobeerd door het in de versnelling een stukje te duwen. Het geluid lijkt minder heftig/luid maar is nog steeds erg en duidelijk aanwezig.

Bedankt ik ga het proberen na te kijken Big Grin
Antwoord
#10
Ik heb het beluisterd maar ik vind t te moeilijk om er wat over te zeggen. Ik hoor inderdaad wat afwijkends maar het is te kort/te ‘digitaal’ om te beoordelen. Sorry! Heb je niet iemand in de buurt met verstand van auto’s?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)