13-05-2021, 19:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-05-2021, 19:50 door Splitrazor.)
2-10-2020
Zo, weer even wat posten. Ik vind het wel leuk om de vorderingen bij te houden en een aantal van jullie zullen het ook leuk vinden om te lezen
Nadat ik met de bodem aan de binnenkant was begonnen, en in de RX5 had gezet, bedacht ik me opeens dat het slimmer is om eerst gaten te boren voor de bedbank scharnieren en andere interieurdelen, voordat de RX10 op de bodem gaat en de rest van het interieur gespoten wordt... dus werd het eerst focussen op de rest van de onderkant..
De nieuwe handremkabels weer gemonteerd:
Nieuwe ashoezen (inmiddels is de rode vloeibare pakking netjes weggehaald, voor de zeikerds onder ons daarover beginnen haha
Daarna een setje remleidingen en een ombouwset naar gescheiden remsysteem gekocht. Origineel zit er een enkelkrings remsysteem op een Duitse T1 tm 1966 en een Braziliaanse tm 1975. Ik bouw hem om naar een gescheiden remsysteem met een HRC uit een T2 (even een oude HRC van een T2 gemonteerd om alvast de remleidingen te kunnen buigen. De HRC staat in bestelling). Ben toch gegaan voor de gecoate stalen, vond ik netter.. Ook een mooi plekje uitgezocht voor het nieuwe T stukje aan de voorzijde:
Ik zal wel wat moeten verzinnen op de belly pan, die past niet meer door de grotere HRC, dus zal ik pas moeten maken.
Vervolgens lekker een middagje buigen:
Leiding clips en bouten opgeknapt:
Zo, weer even wat posten. Ik vind het wel leuk om de vorderingen bij te houden en een aantal van jullie zullen het ook leuk vinden om te lezen
Nadat ik met de bodem aan de binnenkant was begonnen, en in de RX5 had gezet, bedacht ik me opeens dat het slimmer is om eerst gaten te boren voor de bedbank scharnieren en andere interieurdelen, voordat de RX10 op de bodem gaat en de rest van het interieur gespoten wordt... dus werd het eerst focussen op de rest van de onderkant..
De nieuwe handremkabels weer gemonteerd:
Nieuwe ashoezen (inmiddels is de rode vloeibare pakking netjes weggehaald, voor de zeikerds onder ons daarover beginnen haha
Daarna een setje remleidingen en een ombouwset naar gescheiden remsysteem gekocht. Origineel zit er een enkelkrings remsysteem op een Duitse T1 tm 1966 en een Braziliaanse tm 1975. Ik bouw hem om naar een gescheiden remsysteem met een HRC uit een T2 (even een oude HRC van een T2 gemonteerd om alvast de remleidingen te kunnen buigen. De HRC staat in bestelling). Ben toch gegaan voor de gecoate stalen, vond ik netter.. Ook een mooi plekje uitgezocht voor het nieuwe T stukje aan de voorzijde:
Ik zal wel wat moeten verzinnen op de belly pan, die past niet meer door de grotere HRC, dus zal ik pas moeten maken.
Vervolgens lekker een middagje buigen:
Leiding clips en bouten opgeknapt: