12-05-2021, 20:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-05-2021, 20:40 door Splitrazor.)
1-5-2020
Nou weer lekker kunnen doorgaan met klussen..
Eerst wat onderdelen besteld. Even goed gekeken wat ik nodig had aangezien er een aantal dingen gewoon niet op zat en ik niet in mijn hoofd heb waar er nou een stofkapje, geleidebus of wat dan ook hoort te zitten, en dat dus ook niet kon opzoeken omdat de Braziliaanse bussen zoals gezegd oude en nieuwe type onderdelen door elkaar gemonteerd hebben zitten..
Nieuwe bakrubbers, origineel VW:
Daarna begonnen aan het opbouwen van de bak. Startmotor gemonteerd, en de massakabel. Ook de nieuwe rubbers gemonteerd:
Aanslagrubbers opgeknapt:
Daarna de schakelstang opgelapt. Vervolgens geleidebussen en stofkappen van de schakelstang gemonteerd. Ook een op de bakneus al is dat volgens mij niet standaard op een T1 maar ik vond het een fijn idee. De boutjes om de schakelstangen te verbinden stonden backorder dus die worden nog vervangen:
Toen de schakelstang weer gemonteerd hoe het hoort. Nu kon eindelijk de achteras er weer onder. Eindelijk wat resultaat te zien. Wat een heerlijk gezicht is dat.
Nieuwe veer op de koppelingshevel:
Prise-as keerring vervangen en druklager gemonteerd:
Nu eindelijk na maanden de bus weer op 4 wielen kunnen zetten zodat ik de bus kon omdraaien in mn garage. Morgen een begin maken met alles vanaf de vooras naar voren demonteren. Dan dat stukje bodem helemaal kaal maken en coaten. Vooras er onderuit (link en kingpins zijn al gereviseerd) en die ook coaten. Vervolgens de rest opbouwen met nieuwe Duitse onderdelen en een gescheiden remsysteem aanleggen met nieuwe stalen remleidingen.
Nou weer lekker kunnen doorgaan met klussen..
Eerst wat onderdelen besteld. Even goed gekeken wat ik nodig had aangezien er een aantal dingen gewoon niet op zat en ik niet in mijn hoofd heb waar er nou een stofkapje, geleidebus of wat dan ook hoort te zitten, en dat dus ook niet kon opzoeken omdat de Braziliaanse bussen zoals gezegd oude en nieuwe type onderdelen door elkaar gemonteerd hebben zitten..
Nieuwe bakrubbers, origineel VW:
Daarna begonnen aan het opbouwen van de bak. Startmotor gemonteerd, en de massakabel. Ook de nieuwe rubbers gemonteerd:
Aanslagrubbers opgeknapt:
Daarna de schakelstang opgelapt. Vervolgens geleidebussen en stofkappen van de schakelstang gemonteerd. Ook een op de bakneus al is dat volgens mij niet standaard op een T1 maar ik vond het een fijn idee. De boutjes om de schakelstangen te verbinden stonden backorder dus die worden nog vervangen:
Toen de schakelstang weer gemonteerd hoe het hoort. Nu kon eindelijk de achteras er weer onder. Eindelijk wat resultaat te zien. Wat een heerlijk gezicht is dat.
Nieuwe veer op de koppelingshevel:
Prise-as keerring vervangen en druklager gemonteerd:
Nu eindelijk na maanden de bus weer op 4 wielen kunnen zetten zodat ik de bus kon omdraaien in mn garage. Morgen een begin maken met alles vanaf de vooras naar voren demonteren. Dan dat stukje bodem helemaal kaal maken en coaten. Vooras er onderuit (link en kingpins zijn al gereviseerd) en die ook coaten. Vervolgens de rest opbouwen met nieuwe Duitse onderdelen en een gescheiden remsysteem aanleggen met nieuwe stalen remleidingen.