11-05-2021, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-05-2021, 23:08 door Splitrazor.)
23-4-2020
Begonnen aan de (voorlopig) laatste laag. Na wat informeren bleek dat ral 7046 het dichtst bij origineel kwam, dus deze pot RX10 laten mengen op kleur als laatste afwerklaag.
Zeer tevreden over RX!
Morgen het laatste stuk proberen af te krijgen, dan alles goed laten drogen en dan kunnen de versnellingsbak en assen er weer onder.
24-4-2020
Zo. Alles vanaf de vooras naar achter is klaar en kan na drogen worden opgebouwd. Wat een werk maar ben zeer tevreden!
26-4-2020
Vandaag met mn schakelstang bezig geweest omdat ik er nu mooi bij kan en alle geleiders wil vervangen en stofkappen wil monteren.
In Brazilië hebben ze in de loop der tijd verschillende types gehad. Een Braziliaanse spijlbus volgt namelijk niet de evolutie van een Duitse spijlbus. Een Braziliaanse kan bijvoorbeeld nieuw type richtingaanwijzers hebben en oud type deurklinken. Je kan dus niet per definitie zien aan onderdelen welk bouwjaar de bus heeft. Wel is alles uitwisselbaar met de Duitse bussen, maar je kan dus niet zomaar onderdelen op modeljaar bestellen.
Ik heb een buitenstang waar de schakelstang doorheen loopt. Op plaatjes en tekeningen heb ik gezien welke onderdelen ik nodig heb. Er zat bij mij namelijk niks op qua geleiders en stofkappen dus had geen referentie.
Eerst wilde de stang er niet uit. Toen heb ik hem naar voren getrokken, en ergens in het midden bleek er toch een geleider te zitten:
Dat was ook de enige. Verder geen geleiders en stofkappen.
Ik was in de veronderstelling dat er aan beide kanten een plastic geleider moest zitten, een soort shuttle vorm. Zoals jullie kunnen zien heb ik een soort cilindervorm.
De schakelstang heeft dus een gaatje in het midden voor een geleider, en een gaatje aan de voorzijde. De zijde bij het neusstuk van de bak heeft dus geen gaatje voor een geleider. Dit komt overeen met een (Duits) type schakelstang van bouwjaar 1958-1962 (mijn bus is van 1975).
Begonnen aan de (voorlopig) laatste laag. Na wat informeren bleek dat ral 7046 het dichtst bij origineel kwam, dus deze pot RX10 laten mengen op kleur als laatste afwerklaag.
Zeer tevreden over RX!
Morgen het laatste stuk proberen af te krijgen, dan alles goed laten drogen en dan kunnen de versnellingsbak en assen er weer onder.
24-4-2020
Zo. Alles vanaf de vooras naar achter is klaar en kan na drogen worden opgebouwd. Wat een werk maar ben zeer tevreden!
26-4-2020
Vandaag met mn schakelstang bezig geweest omdat ik er nu mooi bij kan en alle geleiders wil vervangen en stofkappen wil monteren.
In Brazilië hebben ze in de loop der tijd verschillende types gehad. Een Braziliaanse spijlbus volgt namelijk niet de evolutie van een Duitse spijlbus. Een Braziliaanse kan bijvoorbeeld nieuw type richtingaanwijzers hebben en oud type deurklinken. Je kan dus niet per definitie zien aan onderdelen welk bouwjaar de bus heeft. Wel is alles uitwisselbaar met de Duitse bussen, maar je kan dus niet zomaar onderdelen op modeljaar bestellen.
Ik heb een buitenstang waar de schakelstang doorheen loopt. Op plaatjes en tekeningen heb ik gezien welke onderdelen ik nodig heb. Er zat bij mij namelijk niks op qua geleiders en stofkappen dus had geen referentie.
Eerst wilde de stang er niet uit. Toen heb ik hem naar voren getrokken, en ergens in het midden bleek er toch een geleider te zitten:
Dat was ook de enige. Verder geen geleiders en stofkappen.
Ik was in de veronderstelling dat er aan beide kanten een plastic geleider moest zitten, een soort shuttle vorm. Zoals jullie kunnen zien heb ik een soort cilindervorm.
De schakelstang heeft dus een gaatje in het midden voor een geleider, en een gaatje aan de voorzijde. De zijde bij het neusstuk van de bak heeft dus geen gaatje voor een geleider. Dit komt overeen met een (Duits) type schakelstang van bouwjaar 1958-1962 (mijn bus is van 1975).