09-05-2021, 09:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-05-2021, 09:50 door Splitrazor.)
5-1-2020
Nadat de vooras in oktober-november 2019 was aangepakt door vw bus brothers, hebben zij daarna ook het laswerk voor me gedaan. Het viel op zich mee, maar ik wilde wel alles gelast hebben. Beperkte zich eigenlijk tot 2 outriggers, stukje bodem bij de middenbank bevestiging, de accubak en bijbehorende hoek rechtsachter en de moeren van de voorasbevestiging. Ook was op verschillende plekken niet om de 2 cm geproplast, dus dat ook mee laten pakken. Voornamelijk op het chassis en de dorpels.
5-1-2020
Nu de bus weer thuis stond, verder gegaan met demonteren. Eerst de gelaste delen even tijdelijk beschermd tegen de roestduivel:
Voorbereiding om de motor te demonteren:
Benzine aftappen:
En motortje eruit:
Volgende stap is de achteras er onderuit
Nadat de vooras in oktober-november 2019 was aangepakt door vw bus brothers, hebben zij daarna ook het laswerk voor me gedaan. Het viel op zich mee, maar ik wilde wel alles gelast hebben. Beperkte zich eigenlijk tot 2 outriggers, stukje bodem bij de middenbank bevestiging, de accubak en bijbehorende hoek rechtsachter en de moeren van de voorasbevestiging. Ook was op verschillende plekken niet om de 2 cm geproplast, dus dat ook mee laten pakken. Voornamelijk op het chassis en de dorpels.
5-1-2020
Nu de bus weer thuis stond, verder gegaan met demonteren. Eerst de gelaste delen even tijdelijk beschermd tegen de roestduivel:
Voorbereiding om de motor te demonteren:
Benzine aftappen:
En motortje eruit:
Volgende stap is de achteras er onderuit