(07-09-2024, 22:14)Splitrazor schreef: Hoi André, wat heb je precies aan je kever gedaan? Misschien geeft dat een richting.. Je weet zeker dat je accu nog voldoende vol is? Gaat de startmotor normaal rond?
Ik heb niet echt aan de elektra gezeten (handgreep op het dashboard, raamslingers, bumpersteunrubbers). 1 van de knipperlichten voorop deed het niet, maar dat bleek meteen het lampje te zijn.
Initieel ging de startmotor normaal rond. Na een aantal keer proberen merkte ik wel dat de accu een probleem begon te worden.
(07-09-2024, 22:56)scrapheap schreef: Maar om te beginnen.. je opmerking "normaal gaat er een rood en groen lampje branden" ..
Weet je ook welke lampjes dat zijn? Lijkt me vrij belangrijk mocht er tijdens het rijden er een lampje gaan branden!
Maar ik kan je nu al vertellen dat dit het laadstroom en oliedruk lampje zullen zijn. ij kevers voor dacht 1967 zij dit een rood en groen lampje er na twee rode
Dat is zeker handig In mijn geval rood en groen inderdaad. De rode is oliedruk en de groene voor dynamo en ventilator (aldus de Haynes Owners workshop manual).
(07-09-2024, 22:56)scrapheap schreef: Dus mij conclusie is dat er ergens iets is los gegaan waardoor er geen spanning meer op dat aansluitcontact van je km/u teller staat en ik vermoed dat daarom ook geen spanning op de ontsteking komt.
Ja, dat was mijn gedachte ook. Ik heb al lopen zoeken wat er dan los zou kunnen zijn, maar in de kabel spaghetti valt dat niet mee.
(07-09-2024, 22:56)scrapheap schreef: Controleren of er een vonk is....
Trek een bougiekabel los. Stop er een lossen bougie in of als je die niet heb een metalen staafje (stuk dikkere stroomdraad of zo) Hou het uiteinde van dat stuk metaal dicht tegen een blank stuk metaal aan en laat iemand de kever starten.. dan moet er een vonkje overspringen
wel alleen de bougiedop vasthouden niet dat stuk metaal/draad. hoewel als je dat vasthou... dan voel je wel of er en vonk zou zijn Big Grin Cool
Bedankt voor de suggesties. Ik hoop dat ik er vandaag nog aan toe kom om het e.e.a. na te lopen.