13-05-2021, 08:21
Mijn spijlbus uit Brazilië
|
13-05-2021, 10:00
13-05-2021, 12:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-05-2021, 12:16 door Splitrazor.)
15-8-2020
Verder gegaan met de vooras en remmen: Stuurdemper er weer op: Vooras klaar om er weer onder te gaan, met nieuwe bouten en borgplaatjes natuurlijk: Stuurhuis en schakelstangen er weer onder: Na lange tijd weer op 4 wielen, heerlijk gezicht met al die nieuwe onderdelen Door naar de cargo- en voorvloer: Nu een kleur wit gaan uitkiezen die aan de binnenkant en het bovenste deel aan de buitenkant komt
13-05-2021, 19:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-05-2021, 19:50 door Splitrazor.)
2-10-2020
Zo, weer even wat posten. Ik vind het wel leuk om de vorderingen bij te houden en een aantal van jullie zullen het ook leuk vinden om te lezen Nadat ik met de bodem aan de binnenkant was begonnen, en in de RX5 had gezet, bedacht ik me opeens dat het slimmer is om eerst gaten te boren voor de bedbank scharnieren en andere interieurdelen, voordat de RX10 op de bodem gaat en de rest van het interieur gespoten wordt... dus werd het eerst focussen op de rest van de onderkant.. De nieuwe handremkabels weer gemonteerd: Nieuwe ashoezen (inmiddels is de rode vloeibare pakking netjes weggehaald, voor de zeikerds onder ons daarover beginnen haha Daarna een setje remleidingen en een ombouwset naar gescheiden remsysteem gekocht. Origineel zit er een enkelkrings remsysteem op een Duitse T1 tm 1966 en een Braziliaanse tm 1975. Ik bouw hem om naar een gescheiden remsysteem met een HRC uit een T2 (even een oude HRC van een T2 gemonteerd om alvast de remleidingen te kunnen buigen. De HRC staat in bestelling). Ben toch gegaan voor de gecoate stalen, vond ik netter.. Ook een mooi plekje uitgezocht voor het nieuwe T stukje aan de voorzijde: Ik zal wel wat moeten verzinnen op de belly pan, die past niet meer door de grotere HRC, dus zal ik pas moeten maken. Vervolgens lekker een middagje buigen: Leiding clips en bouten opgeknapt:
13-05-2021, 20:18
Die is dadelijk weer als nieuw
13-05-2021, 21:13
Ik doe m’n best, heb er veel plezier in! Kan niet wachten tot ie klaar is en ik weer luchtgekoeld kan rijden.
13-05-2021, 23:39
22-11-2020
Zo.. weer ff een update. Onderkant is eindelijk af. Nieuwe hoofdremcilinder zit er op (T2 gescheiden remsysteem) en alle remleidingen zitten eronder: Ondertussen heb ik een akkoord met de spuiter. Omdat ik niet wist of het budget al toereikend was, moest ik daarop wachten om de vervolgstappen te bepalen. Nu er een akkoord is ben ik begonnen om de hele bus leeg te trekken. Als eerste die lelijke truckspiegels eraf. Beetje plamuur kwam er al onder vandaan: Deurbekleding en raamstijlen gedemonteerd: Alle ramen eruit gehaald, gelukkig allemaal nog heel De raamrubbers zijn allemaal nog goed dus die wilde ik hergebruiken. Er is maar weinig rot onder de raamrubbers gelukkig: Voorafgaand aan het spuiten gaten geboord om het toekomstige logo te kunnen plaatsen: Ik had een deluxe trim besteld bij Paruzzi maar er bleek een verkeerde set in de doos te zitten, één voor een brede achterklep. Daarnaast was de (nieuwe) set al beschadigd en was de pasvorm en kwaliteit om van te huilen. Ik snap dat je altijd moet buigen maar zelfs de neustrims waren te lang en moesten worden ingekort. Set teruggegestuurd en een andere bij BBT besteld. Ben benieuwd naar die kwaliteit, was 100 euro duurder.. Volgende keer verder met de overmaat spiegelarmen monteren. Dan kunnen die worden meegespoten en heb ik spelingsvrije deuren die kunnen worden afgesteld.
14-05-2021, 18:09
27-11-2020
Vandaag verder met de overmaat spiegelarmen. Vorige week kwam ik erachter na wat sparren met Eric, een member van Spijlbussen.nl dat ik een ruimer nodig had. Deze kon ik van hem lenen, waarvoor dank! Gelijk even gekeken bij zijn bus, wat een plaatje! Ook even lekker over onze hobby gepraat, was gezellig! Met de ruimer erbij ging het monteren van de overmaat spiegelarmen van een leien dakje: Daarna een begin gemaakt met het demonteren van onderdelen van de motor: Van dit: Naar dit: Je leest wel eens over veel troep in de oliekoeler, de koelribben van de cilinders en tussen de schoepen van de ventilator. Dit was bij mij niet het geval. Wel zag ik een aantal afgebroken koelribben van een kop, maar dit is niet erg op de plek waar ze zitten.. Een aantal weken geleden heb ik een compressie- en lektest gedaan en daar kwamen prima waardes uit. Plannen zijn hierop aangepast: alle pakkingen en keerringen vervangen, ontsteking vervangen voor een 123, dynamo reviseren, bougies en kabels vervangen en beplating fatsoeneren en spuiten. Ook komen er nieuwe klepstelboutjes in. De oude zijn helemaal plat en scheef Verder zit de axiale krukasspeling heel iets boven de tolerantie. Deze zal opgelost worden door de krukas uit te shimmen.
15-05-2021, 11:19
13-12-2020
Afgelopen week de goeie deluxe trim binnengekregen. Deze komt van BBT en is kwalitatief veel beter dan die van Paruzzi, dus de 100 euro extra zeker waard! Vrijdag en vandaag gemonteerd samen met m’n zoon . Super blij mee want alleen lukt dit niet. Ben heel tevreden met het resultaat! De trim heb ik eerst gemonteerd en pas gemaakt zodat de geboorde gaatjes kunnen worden meegespoten ter bescherming, en natuurlijk om beschadigen van de lak te voorkomen met het buigen en pas maken op de verse lak. Nu de laatste paar kleine dingetjes en dan kan richting de plaatwerker/spuiter.
15-05-2021, 23:58
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)