Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen DenJenMel
Mooi! Gefeliciteerd! Leuke dingen in het vooruitzicht! ?

Je verzamelt in de tijd dat wat je nodig hebt, is mijn ervaring. Met ruim 25 jaar ervaring met sleutelen aan diverse auto's, heb ik altijd direct gereedschap gekocht als ik iets nodig had (en goed spul, nooit bezuinigd.) Dat betaald zich uit in een werkplaats met veel divers gereedschap waardoor je bijna alle klussen kan doen.

Het grappige is dat ik nooit een momentsleutel heb gekocht voor 350 Nm. Alleen voor de moer van de kever heb ik die ooit nodig gehad, voor de rest voldoet een (kwaliteits)sleutel tot 200 Nm voor 99% van de klussen.

(Ik moet bekennen dat ik laatst er wel naar heb gezocht, icm een 3/4 / 1 inch doppenset voor de trekker. ?
Antwoord
Vliegwiel van de motor zit ook met 350nm vast maar die maak je idd minder aak los dat die van de achterwielen

Verder klopt het dat het meestal zonder gedaan wordt 
Regel is: aandraaien met 350nm en dan door draaien tot de splitpen door de kroonmoer kan.. nooit iets terug draaien!
Geld overigens voor al voor  Kevers met pendelassen.. 1302/3 en automaat (tussen assen) is die 350nm minder van belang omdat daar de as-keringen niet de versnellingsbak olie kunnen gaan lekken.

Overigens wijs besluit om als je gereedschap koop dit van een betere kwaliteit te kopen.. (als je dat op dat moment kan)  Betaald zich idd altijd terug als je het regelmatig gebruik.
Antwoord
Neem alle commentaren graag mee voor de toekomst! Heb in ieder geval alles opgeschreven op een lijstje van aan te schaffen spullen
Antwoord
(22-02-2025, 13:54)scrapheap schreef: Set schroevendraaiers
set steek/ring sleutels 
doppendoos en een dop 36
hamer
tangen set 
imbus set

garage krik
minstens twee as-steunen.

werkbank met bankschroef

compressor met luchtspuit en bandenpomp

Alleen de compressor nog te gaan... Garage is verder redelijk af en bied inmiddels al een aantal maanden onderdak voor een 68er in Chinchilla Grey (vermoed ik)

Zal zometeen eens kijken of ik foto's online kan krijgen d.m.v. in te loggen met mijn telefoon!

Heb inmiddels het hele interieur kaal, zat een rood interieur in wat erg versleten was en vloerbedekking in 3 verschillende kleuren en 2 (??) lagen dik op sommige delen. 
Stoelen en bank worden opnieuw bekleed in het zwart, kan ik volgende week ophalen. Deurpanelen heb ik ook zwarte voor aangeschaft, vloerbedekking in Salt & Pepper-kleur is echter alleen voor het type tot en met 08-1967 binnen gekomen terwijl mijne van 09-1967 is volgens het chassisnummer... Past op het schot onder het dashboard dus niet Undecided

Over het dashboard: Het zwarte dashboard heb ik eraf gehaald en wil de stalen look graag redelijk netjes maken/laten lijken. Helaas 1 van de vorige eigenaars het gat voor de radio lelijk en te groot eruit geknipt... Daar moet ik nog wat op verzinnen dus.

Nog veel te leren, maar vind het leuk om met de Kever bezig te zijn in ieder geval!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)