Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen DenJenMel
Mooi! Gefeliciteerd! Leuke dingen in het vooruitzicht! ?

Je verzamelt in de tijd dat wat je nodig hebt, is mijn ervaring. Met ruim 25 jaar ervaring met sleutelen aan diverse auto's, heb ik altijd direct gereedschap gekocht als ik iets nodig had (en goed spul, nooit bezuinigd.) Dat betaald zich uit in een werkplaats met veel divers gereedschap waardoor je bijna alle klussen kan doen.

Het grappige is dat ik nooit een momentsleutel heb gekocht voor 350 Nm. Alleen voor de moer van de kever heb ik die ooit nodig gehad, voor de rest voldoet een (kwaliteits)sleutel tot 200 Nm voor 99% van de klussen.

(Ik moet bekennen dat ik laatst er wel naar heb gezocht, icm een 3/4 / 1 inch doppenset voor de trekker. ?
Antwoord
Vliegwiel van de motor zit ook met 350nm vast maar die maak je idd minder aak los dat die van de achterwielen

Verder klopt het dat het meestal zonder gedaan wordt 
Regel is: aandraaien met 350nm en dan door draaien tot de splitpen door de kroonmoer kan.. nooit iets terug draaien!
Geld overigens voor al voor  Kevers met pendelassen.. 1302/3 en automaat (tussen assen) is die 350nm minder van belang omdat daar de as-keringen niet de versnellingsbak olie kunnen gaan lekken.

Overigens wijs besluit om als je gereedschap koop dit van een betere kwaliteit te kopen.. (als je dat op dat moment kan)  Betaald zich idd altijd terug als je het regelmatig gebruik.
Antwoord
Neem alle commentaren graag mee voor de toekomst! Heb in ieder geval alles opgeschreven op een lijstje van aan te schaffen spullen
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)