Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen DenJenMel
Goedemorgen!

Lees al jáááren op diverse fora mee over mijn eerste liefde, de Kever, maar heb er tot op heden helaas nog altijd geen in bezit gehad...  Angel Zie wel veel bekende exemplaren voorbij komen op dit forum overigens!
Rijd zelf al een jaar of 16 dagelijks in een Golf MkII en zal dit nog jaren blijven doen, echter wordt er thuis wel steeds vaker gesproken over het aanschaffen van een Kever! Het enige wat ons tot nu toe tegen houd is het niet hebben van een droge stalling/werkplaats om aan de auto te sleutelen.

Voor nu is het voorlopig dus vooral meelezen en info opdoen, maar vond het wel zo netjes me even voor te stellen.
Antwoord
Welkom! Het moment dat er thuis veel over gesproken gaat worden is vaak het startpunt van aanschaf haha.
Lees lekker mee en deel de ontwikkelingen met ons!
Antwoord
Welkom DenJenMel,

Een herkenbaar verhaal, welke bij ons uiteindelijk resulteerde in de overname van de Kever van mijn ouders en het verhuizen naar een huis mét een grote garage. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zoals je ziet. Dus blijven hopen! ;-)
Antwoord
Zie dat ik me hier al eens aangemeld heb, maar........ Na al die jaren dromen en wachten gaat het er nu eindelijk van komen! Afgelopen week een koopcontract getekend voor een huis MET garage :-D Over 3 maanden krijgen we de sleutel en zijn uiteraard al vanalles aan het uitzoeken, wat we ook besproken hebben is het budget voor de aanschaf van een Kever en kreeg uiteraard de opmerking "wat je met de garage doet moet je zelf maar kijken, dat is jouw project!"

Ik snap dat het op dit moment weinig zin heeft actief op zoek te gaan naar een Kever (Gezien de aanschaf pas in/na de zomervakantie plaats zal vinden) maar ben wel actief bezig met ideeën en schetsen op papier te zetten voor de indeling van de garage & benodigdheden qua gereedschap etc.

Wat kan men mij hierin aanraden op dit forum? Wat is handig om te hebben in een garage waar de Kever komt te staan en welk gereedschap is onmisbaar? Eventuele foto's van opstellingen zijn welkom uiteraard, zal er zelf wat van moeten maken maar voorbeelden zijn altijd handig om te zien.
Antwoord
Welkom terug en wat een leuk vooruitzicht. Alvast veel plezier met de voorpret!

Ik ben zelf geen professionele monteur, maar wat ik in huis heb is wat basismateriaal aan gereedschap. Ik kom een heel eind met sleutelen met mijn materiaal.

Heb je al een Kevertje op het oog? Wij overwegen om onze Kever toch maar weer in de markt te zetten. We rijden er veel te weinig mee namelijk. Afgelopen jaar zelfs maar 700km gereden. Zie ook: https://www.keverforum.nl/showthread.php?tid=346 ...en over de prijs valt best te praten. ;-)
Antwoord
(22-02-2025, 12:49)Stephan schreef: Welkom terug en wat een leuk vooruitzicht. Alvast veel plezier met de voorpret!

Ik ben zelf geen professionele monteur, maar wat ik in huis heb is wat basismateriaal aan gereedschap. Ik kom een heel eind met sleutelen met mijn materiaal.

Heb je al een Kevertje op het oog? Wij overwegen om onze Kever toch maar weer in de markt te zetten. We rijden er veel te weinig mee namelijk. Afgelopen jaar zelfs maar 700km gereden. Zie ook: https://www.keverforum.nl/showthread.php?tid=346 ...en over de prijs valt best te praten. ;-)

Prachtige Kever is het zeker! Heb nog niets op het oog, maar dat is meer omdat ik begin Juni pas de sleutel van het nieuwe huis krijg. Hoef vrijwel niets aan het huis zelf te doen (Op een likje verf hier en daar na) maar wil de garage wel onder handen gaan nemen. Betonnen vloer moet wat overheen (Epoxyvloer wellicht?) zodat het stofgehalte minder wordt en de vloer makkelijker schoon te houden is. Gehele garage isoleren en ook moet ik dan nog een werkbank/werkplek of iets dergelijks in elkaar draaien. Tegen de tijd dat dit allemaal gerealiseerd is staat er nog een reis naar de VS op de planning, aanschaf Kever zal waarschijnlijk pas daarna worden (Of alles moet soepel verlopen EN moet wat moois tegen komen voor de vakantie)
Budget ligt overigens ook iets lager dan jouw Kever voor te koop staat, al komt hij qua stijl wel in de buurt van wat ik voor ogen heb  Angel

Tevens ben ik zoveel mogelijk aan het inventariseren wat ik allemaal aan moet schaffen voor de garage, gereedschap, hulpmiddelen etc. Verwachting is dat ik zo'n beetje al mijn oude/niet complete gereedschap de deur uit zal doen en nieuw aan zal schaffen na 20 jaar het op de weg houden van de Golf Mk2's die ik dagelijks rijd naast de Touran
Antwoord
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis Exclamation

En natuurlijk succes met je zoektocht naar een Kever. 

Wat gereedschap betreft is om te beginnen idd een standaard set bijna genoeg.

Set schroevendraaiers
set steek/ring sleutels 
doppendoos en een dop 36
hamer
tangen set 
imbus set

garage krik
minstens twee as-steunen.

werkbank met bankschroef

compressor met luchtspuit en bandenpomp

En gaandeweg kom je later dingen tegen die je speciaal nodig zult hebben en kan je dan altijd nog aanschaffen.
Oud  inkompleet gereedschap zou ik nooit weg doen. Kan je altijd nog als als reserve of sloop gereedschap gebruiken.
Antwoord
Dank je!

Standaard set is zo te zien inderdaad erg basic wat nodig is  Big Grin
Garagekrik en 4 as-steunen heb ik al, als de Golf Mk2 erop kan staan kan een Kever dat ook lijkt me. 
Werkbank ga ik zelf maken waarschijnlijk. Bankschroef heb ik nog van mijn opa welke al ruim 40 jaar geleden overleden is, werkt nog prima  Cool Dop 36 moet ik nog aanschaffen dan, evenals een compressor met luchtspuit en bandenpomp (Waar gebruik je dit voornamelijk voor als ik vragen mag? Behalve banden oppompen natuurlijk)

Tip voor het oude gereedschap neem ik mee, verzin ik wel een mooie opbergplek voor
Antwoord
Bandepomp... Bij kevers van voor dacht 73 werkt de ruitensproeier op de luchtdruk uit het revenwiel! Die moet je dus regelmatig bijpompen.
En een luchtspuit.. is gewoon altijd makkelijk om iets even snel schoon te blazen. BV remtrommels en de motorruimte schoonmaken.

Als je wat verder met onderhoud ga is een set voelermaatjes prettig en een stroboscooplamp voor de ontsteking afstellen
en een Momentsleutel die tot 350NM gaat. Deze voor de maat 36mm moer waar de achtertrommels mee vast zitten.
Antwoord
Welkom terug haha

een garage is altijd handig inderdaad
veel plezier
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)