Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kortsluiting verlichting
#11
(10-09-2024, 22:01)scrapheap schreef: Eerste stand van je trekschakelaar is stadslicht.
Dan gaan voor in je koplampen die twee kleine 5 watt lampjes onderin branden en links en recht achter de achterlichten en de kenteken verlichting! De kenteken verlichting krijgt zijn spanning via de draadboom (rechtsachter in motorruimte) van het R-achterlicht.

De stadsverlichting rechts voor is niet aangesloten en lijkt ook niet mogelijk aan te sluiten. Zal morgen even foto proberen te maken. Kan het zijn dat daar het probleem zit?
Antwoord
#12
Tuurlijk kan dat daar aan liggen! Maar ook aan heel veel ander dingen.
maar buiten of dat dat het probleem is... Dat stadslichtlampje moet het wel doen.. Is een APK eis!!
Dus daar moet je zeker naar kijken.
Antwoord
#13
update Kortsluiting. An sich het probleem verholpen. Kwam erachter dat de bedrading van de koplamp met een tape vast zat/hoorde te zitten in dit geval. Tape was los en daardoor metalen verbinding met de carrosserie. Tape vervangen draden gecheckt, nieuwe zekering en geen kortsluiting meer. Echter, mijn achterlampen doen het niet, hoewel 1 het wel heeft gedaan. Lampjes vervangen en uitgewisseld met andere lampen waarvan ik zeker wist dat ze het doen. Aan de lampen ligt het niet. Het is de stroom die niet goed door komt, althans dat is nu mijn gedachte. Ik heb onder de achterbank gekeken en zag tot mijn verbazing enkele draden niet aangesloten. Ik kan alleen niet vinden waar ik deze aan zou kunnen sluiten. Zou dit de verbinding naar de achterverlichting kunnen zijn? Achteruitrijlampen doen het ook niet.
[Afbeelding: 20240913-160227.jpg]

[Afbeelding: 20240913-160217.jpg]

[Afbeelding: 20240913-160200.jpg]

[Afbeelding: 20240913-160149.jpg]

[Afbeelding: 20240913-160145.jpg]
Antwoord
#14
Vreemde kleuren onder de achterbank.
even van een standaard kabelboom en kleur gebruik uitgaan...
Bruin is in een Kever altijd massa
Bruin/Wit wordt op twee plaatsen gebruikt. 
1 van de deurcontacten naar de binnenverlichting, maar die draden zouden voor in de kever moeten zitten.
2 en van je groot/dimlicht schakelaar naar het groot/dimlicht relais.  En dan naar gelang van je kever heb je die schakelaar op op de grond zitten (naast het koppelingspedaal) of aan je stuurkolom. en die draden zouden dus ook voor in verwacht worden.
Geel/rood ken ik niet thuis brengen.. alleen Geel gaat van een zekering (dacht de derde) naar je linker koplamp   en van de andere kant van die zekeringen 3en 4 naar het groot/dimlicht relais. en dat zit ook allemaal voor in. 
Achteruitrij verlichting wordt op de neus van de versnellingsbak geschakeld dan moet daar een twee polige schakelaar zitten.
Antwoord
#15
(13-09-2024, 20:31)scrapheap schreef: Vreemde kleuren onder de achterbank.
even van een standaard kabelboom en kleur gebruik uitgaan...
Bruin is in een Kever altijd massa
Bruin/Wit wordt op twee plaatsen gebruikt. 
1 van de deurcontacten naar de binnenverlichting, maar die draden zouden voor in de kever moeten zitten.
2 en van je groot/dimlicht schakelaar naar het groot/dimlicht relais.  En dan naar gelang van je kever heb je die schakelaar op op de grond zitten (naast het koppelingspedaal) of aan je stuurkolom. en die draden zouden dus ook voor in verwacht worden.
Geel/rood ken ik niet thuis brengen.. alleen Geel gaat van een zekering (dacht de derde) naar je linker koplamp   en van de andere kant van die zekeringen 3en 4 naar het groot/dimlicht relais. en dat zit ook allemaal voor in. 
Achteruitrij verlichting wordt op de neus van de versnellingsbak geschakeld dan moet daar een twee polige schakelaar zitten.

thanks! linkerkoplamp doet het zowel groot als dimlicht. Rechterkoplamp alleen grootlicht, kom ik nu achter. Ik heb een schakelaar aan het stuurkolom zitten, die werkt ook. De stekker bij het stuurkolom zit overigens wel behoorlijk los, daar zal ik ook eens naar kijken. Pff wel een klusje als er niet goed is aangesloten. Jullie tips zijn heel zinvol, bedankt daarvoor!

gisteren nog even een rondje gemaakt, het motortje start met het heerlijke gepruttel. Vergeet je alle zorgen! Fijn weekend alvast
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)