Hallo
Mijn naam is maarten leermakers en ik ben sinds januari de nieuwe eigenaar van een Vw
Het casco is van buiten vrij slecht maar de vloer draagbalken enz zijn nog goed
De techniek heeft wat achterstallig onderhoud maar dat wordt nu als eerste aangepakt zodat we rond kunnen rijden
Als tot de financiële middelen er voor zijn dan zal de bus uit elkaar worden gehaald om gerestaureerd te worden
Vw t2b
Bouwjaar 1979
1.6 50 Pk motor
Nog geheel origineel
Originele hollander
Kleur is L26Q oranje
Ik heb nog nooit een luchtgekoelde motor gehad en ben ook erg blij dat ik die nu een heb
Ik vind het geluid erg fijn om naar te luisteren en ik wil graag veel leren op het gebied van motoren aangezien dit bij mij nu niet zo heel erg geweldig is
Zoals te zien is heb ik nog meer dan genoeg te doen en daar heb ik ook erg veel zin in[/font][/size][/color]
De bus mankeerde technisch nogal wat
Sommige dingen zijn gewoon achterstallig onderhoud en sommige dingen waren gewoon gevaarlijk dus deze dingen worden als eerste aangepakt
Ik had voor de aankoop al gezien dat de bus geen gordels had en dat de gordel bevestigings punten doorgerot waren dus dat moest aangepakt worden
Toen ik met de bus voor de eerste keer naar huis reed kwam ik erachter dat de ruitenwissers niet werkte en omdat het spatwater van andere automobilisten ervoor zorgde dat ik niet veel meer zag was het meteen duidelijk dat dit ook aangepakt diende te worden
Bij thuiskomst keek ik onder het dashboard om naar de ruitenwisser te kijken en toen zag ik dat er verschillende waterdruppels aan de binnenkant van het raamrubber hingen dit komt omdat het raamrubber kapot en verouderd was dus ook deze moest vervangen worden
Na dit alles leek het me het makkelijkst om het interieur compleet uit de bus te halen
Dit is het gordel bevestigingspunt voor de passagier en de beugel om de bank vast te houden
En de bestuurders zijde
En het kapotte en oude voorruit rubber
Zoals te zien op de laatste foto zat er wel wat roest onder het rubber dus dit meteen aangepakt
En de voorruit erin met een nieuw rubber ook de ruitenwisser asjes hebben een nieuw rubber gekregen dus aan de voorkant is alles weer waterdicht
En daarna de slijptol erin en nieuw ijzer op de plaats voor de gordels
Een nieuw stuk met een gordelbevestiging meteen erin gemaakt
En voor de mooi even een spuitbussen gekocht in de originele kleur
En de andere kant
En de onderkant van het plaatwerk voorzien van epoxy primer strijkkit en bodyshutz
En daarna voorzien van een nieuwe set gordels
De remschijven waren ook aardig ingesleten en zijn ook vervangen voor nieuwe
De ruitenwisser asjes zijn weer goed gangbaar gemaakt en de motor is vervangen voor 1 uit een golf 1
Mijn naam is maarten leermakers en ik ben sinds januari de nieuwe eigenaar van een Vw
Het casco is van buiten vrij slecht maar de vloer draagbalken enz zijn nog goed
De techniek heeft wat achterstallig onderhoud maar dat wordt nu als eerste aangepakt zodat we rond kunnen rijden
Als tot de financiële middelen er voor zijn dan zal de bus uit elkaar worden gehaald om gerestaureerd te worden
Vw t2b
Bouwjaar 1979
1.6 50 Pk motor
Nog geheel origineel
Originele hollander
Kleur is L26Q oranje
Ik heb nog nooit een luchtgekoelde motor gehad en ben ook erg blij dat ik die nu een heb
Ik vind het geluid erg fijn om naar te luisteren en ik wil graag veel leren op het gebied van motoren aangezien dit bij mij nu niet zo heel erg geweldig is
Zoals te zien is heb ik nog meer dan genoeg te doen en daar heb ik ook erg veel zin in[/font][/size][/color]
De bus mankeerde technisch nogal wat
Sommige dingen zijn gewoon achterstallig onderhoud en sommige dingen waren gewoon gevaarlijk dus deze dingen worden als eerste aangepakt
Ik had voor de aankoop al gezien dat de bus geen gordels had en dat de gordel bevestigings punten doorgerot waren dus dat moest aangepakt worden
Toen ik met de bus voor de eerste keer naar huis reed kwam ik erachter dat de ruitenwissers niet werkte en omdat het spatwater van andere automobilisten ervoor zorgde dat ik niet veel meer zag was het meteen duidelijk dat dit ook aangepakt diende te worden
Bij thuiskomst keek ik onder het dashboard om naar de ruitenwisser te kijken en toen zag ik dat er verschillende waterdruppels aan de binnenkant van het raamrubber hingen dit komt omdat het raamrubber kapot en verouderd was dus ook deze moest vervangen worden
Na dit alles leek het me het makkelijkst om het interieur compleet uit de bus te halen
Dit is het gordel bevestigingspunt voor de passagier en de beugel om de bank vast te houden
En de bestuurders zijde
En het kapotte en oude voorruit rubber
Zoals te zien op de laatste foto zat er wel wat roest onder het rubber dus dit meteen aangepakt
En de voorruit erin met een nieuw rubber ook de ruitenwisser asjes hebben een nieuw rubber gekregen dus aan de voorkant is alles weer waterdicht
En daarna de slijptol erin en nieuw ijzer op de plaats voor de gordels
Een nieuw stuk met een gordelbevestiging meteen erin gemaakt
En voor de mooi even een spuitbussen gekocht in de originele kleur
En de andere kant
En de onderkant van het plaatwerk voorzien van epoxy primer strijkkit en bodyshutz
En daarna voorzien van een nieuwe set gordels
De remschijven waren ook aardig ingesleten en zijn ook vervangen voor nieuwe
De ruitenwisser asjes zijn weer goed gangbaar gemaakt en de motor is vervangen voor 1 uit een golf 1