01-02-2024, 17:34
Hallo,
Ik ben nieuw en net aangemeld.
Ik heb een kever 1200 uit 1975, die ik aan het opknappen ben.
Hij is reeds uit elkaar gehaald, bodemplaat gezandstraald, rotte delen vervangen, helemaal kaal gemaakt en inmiddels gespoten.
Het betreft een spaarkever.
Echter hierdoor loop ik ook tegen een aantal problemen op, omdat ik er geen info over kan vinden.
Probleem waar ik nu tegen aan loop:
De toerenteller-kabel (vanaf het voorwiel) en de electrische bedrading voor o.a. de koplampen moet door de carrosserie, ergens langs de benzine tank, naar boven, richting toerenteller en zekeringkast. Maar er zit niet zo'n gat(en), waar een doorvoerrubber heen past.
Wat ik wel zie is een soort indeuking, naast de benzine tank (zie rode pijl), met daaronder een soort rechthoekige opening.
Ik vermoed dat dit voor, zowel de toerenteller-kabel en de electrische bedrading bedoeld is, maar welk doorvoerrubber moet er gebruikt worden, want ter bescherming zal dit toch nodig zijn (en afsluiting).
Verder twijfel ik of ik nog een 2e doorvoerrubber moet monteren bij de ingang van de stuurkolom door het carrosserie (zie groene pijl).
Er moet nog een plaatje op de gemonteerd worden, zodat de kolom nooit verder naar binnen kan schieten.
Aan de binnenzijde van de carrosserie zit reeds een doorvoerrubber (dacht dat dit voldoende is, maar vraag het toch even).
Hoop dat jullie me kunnen helpen en een foto kunnen sturen, hoe het er uiteindelijk uit hoort te zien.
Als iemand weet of er sites zijn waar meer technische informatie staat over de VW spaarkever 1220A (volgens mij A), hoor ik het graag.
Vriendelijke groet
Ik ben nieuw en net aangemeld.
Ik heb een kever 1200 uit 1975, die ik aan het opknappen ben.
Hij is reeds uit elkaar gehaald, bodemplaat gezandstraald, rotte delen vervangen, helemaal kaal gemaakt en inmiddels gespoten.
Het betreft een spaarkever.
Echter hierdoor loop ik ook tegen een aantal problemen op, omdat ik er geen info over kan vinden.
Probleem waar ik nu tegen aan loop:
De toerenteller-kabel (vanaf het voorwiel) en de electrische bedrading voor o.a. de koplampen moet door de carrosserie, ergens langs de benzine tank, naar boven, richting toerenteller en zekeringkast. Maar er zit niet zo'n gat(en), waar een doorvoerrubber heen past.
Wat ik wel zie is een soort indeuking, naast de benzine tank (zie rode pijl), met daaronder een soort rechthoekige opening.
Ik vermoed dat dit voor, zowel de toerenteller-kabel en de electrische bedrading bedoeld is, maar welk doorvoerrubber moet er gebruikt worden, want ter bescherming zal dit toch nodig zijn (en afsluiting).
Verder twijfel ik of ik nog een 2e doorvoerrubber moet monteren bij de ingang van de stuurkolom door het carrosserie (zie groene pijl).
Er moet nog een plaatje op de gemonteerd worden, zodat de kolom nooit verder naar binnen kan schieten.
Aan de binnenzijde van de carrosserie zit reeds een doorvoerrubber (dacht dat dit voldoende is, maar vraag het toch even).
Hoop dat jullie me kunnen helpen en een foto kunnen sturen, hoe het er uiteindelijk uit hoort te zien.
Als iemand weet of er sites zijn waar meer technische informatie staat over de VW spaarkever 1220A (volgens mij A), hoor ik het graag.
Vriendelijke groet