Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.0 efi
#1
Ik heb geen vraag of zo, maar vond het wel leuk om te posten om het forum wat opgang te krijgen. 
Ik heb mijn mexico 1200 kevertje al 14 jaar, ik heb toen vrij snel de 1200 vervangen voor een type 1 1679 die 85 pk had.
Deze is helaas om het leven gekomen omdat er iemand iets in de inlaat heeft laten vallen en dat is met 6500 toeren in de cilinder gekomen. 
Daarna is er een oude 2.0 type 4 ingekomen , opgebouwd uit alle oude zooi die we hadden en hij zou er maar een paar weekjes in zitten omdat de kever voor een trouwerij moest rijden. 
Die paar weken zijn bijna 9 jaar geworden , motor bleek erg betrouwbaar. 
Begin dit jaar wilde ik toch echt veel sneller en heb daarom een nieuwe type 4 gebouwd met echt alles nieuw , op het carder en krukas na. 
Het is een 2.0 gebleven met een hoge compressieverhouding, webcam nokas met t1 nokvolgers, ahnendorp koppen, ahendorp uitlaat, 42mm trotlebody’s, 14point7 wideband lambda controller, triggerwheel in een oude verdeler gebouwd, 4 bougikappen met ingebouwde bobine. 
De ecu is een speeduino , die op megasquirt software draaid. 
Heb nog de originele korte pendelas bak met een standaard 200mm koppeling , tot nu toe blijft alles heel , ook met een burnout of ff een bochtje driften.

   

   
Antwoord
#2
Vandaag weer een speeduino gebouwd, voor een vriend van mij.

   

   
Antwoord
#3
Wat leuk. Lekker bezig geweest zo te zien.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)