Een brandstof filter in de motorruimte!!
Hier zal men nooit over uit gediscusseerd raken.
Wat wel echt van belang is dat het filter NOOIT in de persleiding na de pomp zit. (tussen pomp en carburateur)
Mijn mening is dat een filter onder de tank EN een filter in de motorruimte in de slang NAAR de pomp toe het beste is.
Maar koop voor die in de motor ruimte wel een filter waarvan de aansluit pilaren zijn voorzien van een verdikking op het uiteinde.
bv:
https://www.bing.com/images/search?view=...59258_.jpg
en niet bv deze:
https://www.internet-automotive.com/2695...gJRufD_BwE
Zou deze laatste persoonlijk ook niet onder de tank hangen maar daar kan het minder kwaad.
En een stel goede slangen klemmen.
En zorg dat het filter vast hangt en niet kan liggen trillen.
Dan kan het in mijn ogen geen kwaad.
Waar ik me bij het filter op de foto van de topic starter wel zorgen om maak is.
1. Dat het filter onder spanning staat. je ziet dat de aansluit pilaar verbogen is tov het filterhuis zelf.
Dit geeft heel veel extra kans op scheuren van het filter met alle gevolgen van dien. Altijd spannings vrij monteren!
2. Schuif de slang zo ver mogelijk op die pilaartjes.. En niet maar zo'n klein stukje zoals hier!!
Dit geeft heel veel extra kans op losschieten van het filter met alle gevolgen van dien.
Dus voor beide punten hier zou een stukje langere brandstofleiding al heel veel beter zijn.
3. gebruik liever niet de slangenklemmen zoals je bij het filter hebt gebruikt maar die andere die op dat stukje slang zit! Zijn iets duurder maar 100 X beter