Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1303 Cabrio Kap Bekleden
#1
Mijn 1303 Cabrio restauratie is bijna klaar, ik ben van plan zelf de cabrio kap te bekleden.  De vorige eigenaar heeft alles gedemonteerd, ik heb deze als project gekocht, omdat ik niet zelf gedemonteerd heb betekend dat soms veel zoekwerk.  

Bij Cabrio's tot 1971 wordt de binnenhemel aan de achterzijde vastgezet aan de houten lijst welke op de carrosserie bevestigd wordt,  item 6 in de bijlage ( linkerzijde )
Deze houten lijst wordt na 1971 niet meer toegepast.  Ik heb stad en land afgezocht maar kan nergens vinden hoe de binnenhemel na 1971 bevestigd wordt.  Wie weet hoe de binnenhemel na 1971 aan de achterzijde bevestigd wordt.


Bijlagen
.pdf   K_644.pdf (Grootte: 211.58 KB / Aantal keer gedownload: 8)
Antwoord
#2
Je moet specifiek een binnenhemel bestellen voor een 1303 daar zit aan de achterzijde een zoom waardoor een gebogen metalen 6mm rvs staaf geschoven wordt die je achter die metalen stripjes haakt en de stripjes naar beneden buigt. Die metalen stripjes zitten achter op het plaatwerk gelast aan de binnen kant.
De opvul zakken zitten ook d.m.v die staaf vast aan de onderzijde.
Ik heb alles voordelig kunnen aanschaffen bij Cabriozentrum Osnabruck  kijk maar even op hun site zij hebben voor de firma Karmann indertijd alle kappen geleverd die zaten ook in Osnabruck.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt als je nog iets vragen wil hoor ik het wel .
Antwoord
#3
Hoi Andre,
Ik heb idd ook goede verhalen gehoord van iemand die het heeft aangeschaft bij Cabriozentrum. Link https://www.cabriozentrum.com/
Succes, hoop dat je er mee verder kan.
Antwoord
#4
Bedankt voor jullie reactie.   Ik ga het zeker proberen bij Cabriocentrum in Osnabruck
Antwoord
#5
Goedenavond allen,
Voor een goede vriend ben ik op zoek naar iemand die een cabrio kap op maat kan maken voor een 1303 uit 1972. Het betreft een “gechopte” 1303, dus het vaste dak is er ooit afgehaald en er is een cabrio van gemaakt. Om er een kap op te zetten moet er dus maatwerk geleverd worden. Wie, oh wie kan dat??

Met vriendelijke groet,

Bart
Antwoord
#6
Hoi Bart

Laat die vriend eens op bedrijven die boot kappen maken zoeken.
Die hebben de ervaring om maatwerk te leveren.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)