Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
km teller loshalen
#1
Hallo,
ik had een vraag over hoe je de km teller loshaalt.
Mijn baas heeft een kever waarvan de benzinemeter niet meer werkt. Dus hij had een nieuwe vlotter gehaald en wij hebben die vol goede moed vervangen vervolgens de auto gestart en de meter werkt nog steeds niet.
Vanavond nog maar eens gekeken, deze keer de multimeter erbij gepakt. Weerstand gemeten door de vlotter en die was gewoon goed. Vlotter omhoog geen weerstand vlotter omlaag veel weerstand. Aarde kabel losgehaald doorgemeten. Weerstand was 0,4 ohm dus die is gewoon goed geaard. Vervolgens gekeken of er spanning stond op de gele kabel en dat was niet het geval. Wat ik uit het handboek begreep is dat er 12 volt naar de benzinemeter in de teller gaat, vervolgens gaat die 12 volt naar de vlotter en van de vlotter door naar de aarde.
Nu mijn vraag. Hoe haal je de kmteller eruit. Heeft iemand daar een beschrijving van? Het liefst met fotos. En moet de kmteller vervangen worden of kan er iets anders aan de hand zijn.
Zelf vermoed ik dat het ergens in de bedrading zit. Toen ik vanonder bij de pedalen achter het dashboard keek zag ik wat kroonsteentjes en van die goedkope rode knijpverbindingen(ik weet niet hoe die dingen heten)zitten. Maar zijn er nog meer dingen die ik kan controleren?
Zekering is nog goed.
Alvast bedankt
Antwoord
#2
Is het al gelukt met de Kilometerteller?
Ik lees jouw berichtje nu pas. Zo niet, dan hoor ik het wel.
In zo'n geval is het ook handig als je aangeeft welk type kever en bouwjaar.
1303 (kever met bolle voorruit en kunststof dashboard) of 1200, 1300 met platte voorruit en welk bouwjaar?
Antwoord
#3
Hoi AlexM,
Ik ben ook benieuwd of het al gelukt is met demonteren.
Hoor het graag.
Antwoord
#4
De brandstof meter is los van de teller te verwijderen! (kever met platte vooruit.. 1303 weet ik niet)
Zit met twee M4 schroefjes achter op de teller en kan je er dan zo uithalen. Hoef je niet de hele teller voor te vervangen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)