Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startmotor 1303
#1
Hallo, even een vraag over een probleem met de startmotor van een 1303 Cabriolet (US) van 1979. Omdat de startmotor dienst weigerde bij een warme motor heb ik deze losgehaald en de solenoid vervangen. In eerste instantie startte de kever daarna prima, maar nu blijft bij een startpoging de startmotor doordraaien zelfs als de sleutel uit het contact wordt gehaald. Alleen het loshalen van de minpool van de accu brengt dan de startmotor tot stilstand ... Heeft iemand hier ervaring mee? en waar de mogelijke oorzaak ligt. Kennelijk krijgt de startmotor wel stroom via de dikke kabel vanaf de plus van de accu, maar geen signaal/onderbreking vanaf het contactslot als er niet meer gestart wordt ?  Mogelijk een slecht contact op het schuifcontact van de solenoid ? Ik hoor graag van je als je een suggestie hebt hoe dit op te lossen. Alvast bedankt!
Antwoord
#2
Hetzelfde probleem heb ik enige tijd geleden met mijn T2 busje gehad.
In eerste instantie hebben ze bij mij het contactslot vervangen, tenminste, het gedeelte wat voor het starten nodig is.
Die kunnen na enige tijd een breuk vertonen.

Dit leek in eerste instantie het probleem te hebben verholpen, maar kort daarna begon dezelfde ellende opnieuw.
toen is uiteindelijk mijn startmotor vervangen en dat bleek de oplossing.
De bendix bleef hangen, waardoor de startmotor niet meer in ruststand terugkeerde.
Antwoord
#3
Hallo Johan, Dank voor jouw reactie. Een nieuwe startmotor zal wellicht soelaas bieden. Ik ga binnenkort een nieuwe plaatsen. Mvg Robert
Antwoord
#4
Voordat je gaat vervangen zou je ook de +15 op je startmotor kunnen meten op het moment dat de startmotor blijft doordraaien. Dan sluit je het contact uit.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)