Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geluidsinstallatie in de Kever
#3
Hoi Stephan,

Helaas heb ik er geen foto meer van, maar voor mijn allereerste kever heb ik destijds zelf een hoedenplank gemaakt.
Ik ben niet een heel handige klusser, maar dit lukte mij nog wel.
Ik heb destijds een MDF plaat gebruikt en die op maat gemaakt om als hoedenplank te dienen. Ik heb er pootjes onder gemaakt, zodat het ook kon blijven staan als ik de bank naar voren zou klappen.

Aan weerskanten had ik een VW-logo uitgezaagd ter grootte van de speakers.

Ik heb ervaren dat je qua geluidsinstallatie nog wel redelijk wat kunt neerzetten zonder je kever gelijk leeg te trekken.
Er vanuit gaande dat je je kever niet een uur lang op een parkeerplaats op vol volume muziek laat afspelen moet dat kunnen.

Voor zover ik weet, is de Remote aansluiting alleen bedoeld voor het automatisch in- en uitschakelen van de subwoofer.
In mijn kever cabriolet heb ik in de kattenbak ook een subwoofer liggen. Aangezien de achterruitverwarming van mijn kever het al heel lang niet doet, heb ik de bekabeling hiervan (die onder de achterbank ligt) gebruikt om de subwoofer mee aan- en uit te zetten.

De draaiknoppen op je subwoofer hebben allemaal invloed op het geluid.
Lekker laten staan en als je niet tevreden over het geluid bent, kun je door voorzichtig draaien er wel achter komen wat het met je geluid doet. Gain is een soort volumeregeling.
Die kun je beter niet te hard zetten Smile

Succes!

Groeten,
Johan
Antwoord


Berichten in dit topic
Geluidsinstallatie in de Kever - door Stephan - 02-07-2020, 13:13
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door Stephan - 04-07-2020, 13:53
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door JohanV - 08-07-2020, 23:43
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door Stephan - 09-07-2020, 15:30
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door Stephan - 15-07-2020, 18:43
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door Stephan - 20-07-2020, 22:05
RE: Geluidsinstallatie in de Kever - door vriezeaj - 21-01-2021, 21:45

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)