Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vloerbedekking
#1
Beste allen,

Onlangs heb ik twee vloerplaten laten vervangen in mijn kever. Hierdoor is de gehele vloerbedekking los geweest. Voor een deel is deze gescheurd ter hoogte van mijn gaspedaal. Nu blijf ik er dus gemakkelijk achter hangen met mijn schoen. Hoe kan ik dit het beste weer in orde maken? Gewoon vastlijmen of zijn er andere tips. Normaal bleef deze natuurlijk goed liggen, maar nu die gescheurd is heb je een soort flap. Als het niet duidelijk is maak ik wel een foto.
Antwoord
#2
ik zou het gewoon vastlijmen met een beetje bizon spuitlijm, kan geen kwaad lijkt me.
ps die van mij zit nog steeds geen vloerbedekking in XD
Antwoord
#3
Henk,
Dank ga het gewoon doen, kitspuit en bizon. Het gaat om die rubberen mat zeg maar.
Dankjewel.
Antwoord
#4
Die rubbermatten zijn neem ik aan die standaard in de meeste kevers werden geleverd.
De latere luxe kevers hadden soms tapijt.
De originele rubber matten zitten natuurlijk niet vastgelijmd.
Bij mijn kever was het deel in de rubber mat bij het gaspedaal ook gescheurd.
Maar door ouderdom dusdanig verdroogd dat andere plekken ook snel gingen scheuren.
Ik heb daarom de rubbermatten vervangen door goede reproduktie van BBT4VW.
Het patroon en vorm kwamen ook redelijk overeen met origineel.
Ik vind het leuk om de kever zoveel mogelijk gelijk aan het origineel te houden, in goede conditie als dat kan.
Antwoord
#5
(08-06-2020, 14:12)superkever schreef: Die rubbermatten zijn neem ik aan die standaard in de meeste kevers werden geleverd.
De latere luxe kevers hadden soms tapijt.
De originele rubber matten zitten natuurlijk niet vastgelijmd.
Bij mijn kever was het deel in de rubber mat bij het gaspedaal ook gescheurd.
Maar door ouderdom dusdanig verdroogd dat andere plekken ook snel gingen scheuren.
Ik heb daarom de rubbermatten vervangen door goede reproduktie van BBT4VW.
Het patroon en vorm kwamen ook redelijk overeen met origineel.
Ik vind het leuk om de kever zoveel mogelijk gelijk aan het origineel te houden, in goede conditie als dat kan.

Heb je een link naar de matten van bbt2vw?
Antwoord
#6
BBT4VW is een Belgische Groothandel. De partners in nederland waar het te bestellen is zijn o.a.

https://so-cool.nl/

of

https://webshop.oldtimerparts.nl/

of

https://webshop.mdclassicsgarage.nl/

Het heet Rubbertapijtset (artikel 0538).
Let op, er zijn 3 varianten afhankelijk van het Kever bouwjaar.
De plaatjes in webshop zijn hetzelfde, maar in werkelijkheid is er verschil.
0538-1 is voor kever 08/1967 - 07/1972

0538-2 is voor kever na 08/1972. Set 0538-2 is voor kevers waar op de bodemplaten de (driehoekige) verhoging voor de latere types kever stoelen is gelast.
De rubber van de mat valt over deze verhoging heen. Maar volgens mij past set 0538-1 ook, alleen dan kijk je dan onder het midden van de stoel tegen de het metaal van de verhoging aan. Is denk ik ook niet erg, zit redelijk uit het zicht. Bij mij paste de rubbermat niet mooi over de verhoging heen, de verhoging  was hoger dan de uitsparing in de rubbermat. Dus kan je misschien beter zonder verhoging nemen.
Misschien zijn er bij jou ook nieuwe bodemplaten ingelast zonder verhoging.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)