Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onze VW Kever 1300 uit 1970
#11
Thx.
Even ter verduidelijking; deze kleur Royal Red is dus al de originele kleur, dus zoals 'ie nu ook is en altijd is geweest. Tot een tijdje geleden dacht ik namelijk dat deze kleur Ruby heette, totdat ik me ging verdiepen in de kleurcodes van de Kever. Daar kwam ik tot de ontdekking dat ik al die tijd de verkeerde kleur had benoemd. Ik kon namelijk ook nergens een kleurcode-label terugvinden in de Kever. Deze twee kleuren, Ruby en Royal Red, liggen dan ook best dicht bij elkaar.
Voor zover ik weet is ook dit dashboard origineel en af fabriek zo geleverd. Dit gebeurde bij VW eigenlijk al vanaf juli 1967 bij luxere uitvoeringen. Deze zijn overigens los te koop bij Paruzzi. Wellicht bedoel je met "extra veiligheid" de dashboards van gewatteerd zwart vinyl van de 1303? Die hadden ook een hele andere vorm.
Antwoord
#12
Oke dan heb ik het mis. Dacht dat die kunststof covers pas van af ergens 1973/1975 gemonteerd werden.
Doel van ook deze covers was het dashboard minder hard dus "veiliger" te maken.
Kan zijn hoor dat ze al langer beschikbaar waren.
Maar alleen in mijn 1976er Baja Kever heb ik zo'n ding zitten.
Mijn overige Kevers die ik gehad heb hadden er allemaal geen.
Antwoord
#13
Gisterenavond een schilderijtje gemaakt van onze rode Kever. Is olie op doek (24x30cm).

[Afbeelding: screenshot-71.png]
Antwoord
#14
Wauw! Je hebt een gave! Echt super mooi zeg!!
Antwoord
#15
Wat een geweldig mooie kever zeg, complimenten!
Dat kunststof dashboard vind ik ook wel bijzonder. Ik wist niet dat deze in 1970 beschikbaar waren. Ik dacht dat deze alleen ij de 1303 en bij de latere 1300 modellen hoorden. En natuurlijk de mexico kevers. De Duitse 1200 kevers werden zelfs tot 1977 (het einde van de Duitse productie) zonder kunstatof dashboard geleverd. Ik zal eens kijken wat ik te weten kan komen hierover.
Ik weet dat er ook kunststof dashboards bestaan die deels het stalen dashboard laten zien. Ik weet niet bij welke modellen die horen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)