Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Importeren Kever uit België
#2
Yes, ervaring mee!

Ik heb mijn spijlbus afgelopen augustus afgehaald nadat hij was aangekomen in een container in de haven van Antwerpen. Tegenwoordig maakt het niet meer uit of er wel of geen typegoedkeuring is. Vwb oldtimers van binnen of buiten de E.U is er geen verschil meer. Je moet gewoon voldoen aan de apk eisen die voor dat bouwjaar gelden. Laat hem dus voorkeuren bij een NL bedrijf en maak hem apk klaar (of laat dat doen, kan ook Big Grin). 

Je wil de  Belgische kentekenplaten houden? Schroef ze eraf voor je naar de RDW gaat. Anders nemen ze ze in. Voor de keuring moet je alleen het originele kentekenbewijs meenemen en andere documentatie die je eventueel hebt. De platen niet (mijn Braziliaanse platen hangen in de garage als sier Smile)

Maak inderdaad kopieën van de documenten die er nu bij zitten en ingenomen worden.

Je kan een eendags kenteken aanvragen. Je moet hem dan wel verzekeren. Ik zou hem echter op een trailer naar de RDW vervoeren. Waarom? Omdat je net de pech zal hebben dat er onderweg wat mis gaat: gebroken gaskabel, benzineslang die lek raakt, contactpunten die de geest geven enz. Om nog maar niet te spreken over het remverschil die je kan creëren bij onze o zo bekende trommelremmen haha. Gaat er iets mis, kan je de keuring gewoon vergeten. Onthoud dat het een momentopname is...

Keuring tot 2025? Das nog 5 jaar.. dat gaan ze niet overnemen denk ik want de NL oldtimers moeten om de 2 jaar gekeurd worden.

Verder heb je je plaatje wel compleet. Dat BPM formulier wijst voor zich.. die vult zelf alles in aan de hand van de keuze die jij aanvinkt. Dan zal je zien dat je op 0 uitkomt. Er staan inderdaad veel zaken op zoals uitstoot maar heel veel hoef je niet in te vullen omdat je een oldtimer hebt. De rest berekend het formulier zelf.. moet echt lukken! Je kan het overigens pas invullen als hij is goedgekeurd want op de uitdraai die je van de RDW mee krijgt staan gegevens die je nodig hebt voor dat formulier...

Nog 1 tip: je kan kijken welke RDW locatie eerder tijd heeft.. kan weken schelen!

Succes!
Antwoord


Berichten in dit topic
Importeren Kever uit België - door Stephan - 13-06-2020, 19:39
RE: Importeren Kever uit België - door Splitrazor - 13-06-2020, 22:40
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 14-06-2020, 16:33
RE: Importeren Kever uit België - door Splitrazor - 14-06-2020, 17:21
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 14-06-2020, 19:18
RE: Importeren Kever uit België - door Splitrazor - 14-06-2020, 19:30
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 22-06-2020, 18:14
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 29-07-2020, 17:51
RE: Importeren Kever uit België - door vriezeaj - 30-07-2020, 12:56
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 30-07-2020, 18:41
RE: Importeren Kever uit België - door Splitrazor - 15-08-2020, 15:10
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 15-08-2020, 15:37
RE: Importeren Kever uit België - door Splitrazor - 24-08-2020, 19:46
RE: Importeren Kever uit België - door Stephan - 25-08-2020, 15:48

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)