Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw naar gescheiden remsysteem
#1
Zoals al in mijn openingspost is gemeld, ben ik bezig met mijn '61er na 20 jaar weer terug de weg op te krijgen. Een van de dingen die ik wil doen is een gescheiden remsysteem installeren. Ik vroeg me af of er mensen hier zijn met ervaring daarmee.

In mijn '61er zit een enkel remsysteem. Ik heb de hoofdremcilinder 20 jaar geleden vervangen, maar inmiddels ga ik voor iets meer veiligheid en wil het gescheiden hebben. Ik moet de hoofdremcilinder vervangen, ik wil de remleidingen vervangen voor koper en zal de remcilinders gaan vervangen. Ik zal verder de trommels e.d. ook gelijk mee pakken.

Nu zit mijn remvloeistofreservoir bij het reservewiel en zal die aangepast moeten worden op het gescheiden remsysteem. Ik ben nog zoekende naar iets wat mooi past met de beperkte ruimte die daar is. Zijn er hier voorbeelden van? Een lelijk nieuw reservoir vind ik niks, maar een reservoir bovenop de hoofdremcillinder vind ik ook niet echt wat, ondanks dat je er een remcontrolelampje op geplaatst kan worden.

Ik ben benieuwd.
Antwoord
#2
Verstandig om naar een gescheiden systeem te gaan!
Snap dat je een nieuwe model reservoir niet echt mooi vind. daarom zou ik eens op zoek gaan naar een T of Y stuk dat remolie bestendig is! en dat ik de slang van het reservoir naar de HRC gaat. dan kan je met het originele reservoir de dubbele remcilinder van olie voorzien.

als voorbeeld. maar let wel op dat hij remvloeistof bestendig is! weet ik zo snel niet van dit voorbeeld
https://www.voorwindenparts.nl/slangverb...n-5mm.html
Antwoord
#3
Ah, goeie! Ik ga eens op zoek naar zoiets (https://www.paruzzi.com/nl/kever/remmen-...ngen/4202/) maar dan in een T-stuk.

Ik zal eens bellen of ze zoiets hebben liggen bij P'ruzzi... Smile [EDIT] Een snelle googleactie levert wel verschillende T-stukken op, maar met name bij andere gereedschap of uit China[/EDIT)

Ook wil ik eens gaan nadenken over een remvloeistof-'verklikkerlampje' en dan een mooie plek daarvoor....
Antwoord
#4
Ik zou eens bij een auto of race materialen leverancier kijken voor zo'n T of Y stukje.

Zelf heb ik ooit in een vorig project een snelheidsmeter van een automaat kever geplaatst. Daar zit een ATF controle lampje in de wijzerplaat. 
Teller voorzichtig opengemaakt en ander symbooltje/tekst bij gezet en dan zou jij hem als remvloeistof lampje kunnen gebruiken zonder dat het iemand opvalt!
Vlotter met schakelaar moet mogelijk zijn in je oude reservoir. Gewoon beetje creatief zijn.
Antwoord
#5
(10-12-2024, 20:02)scrapheap schreef: Ik zou eens bij een auto of race materialen leverancier kijken voor zo'n T of Y stukje.

Zelf heb ik ooit in een vorig project een snelheidsmeter van een automaat kever geplaatst. Daar zit een ATF controle lampje in de wijzerplaat. 
Teller voorzichtig opengemaakt en ander symbooltje/tekst bij gezet en dan zou jij hem als remvloeistof lampje kunnen gebruiken zonder dat het iemand opvalt!
Vlotter met schakelaar moet mogelijk zijn in je oude reservoir. Gewoon beetje creatief zijn.

Ik zit nu op de toer van een messing T-stuk, waardoor het remvloeistofreservoir hetzelfde kan blijven. Een flexibele koppeling moet er sowieso op, maar minimaliseren wil ik ook graag.

Het zal even puzzelen zijn met remleidingen, oa om dit te bevestigen.

[edit]Ik vind alleen nu geen HRC's waar bovenop aansluitingen voor niet-slangen zitten... Toch weer even puzzelen [/edit]
Antwoord
#6
Messing verdeler kan natuurlijk ook!
Denk dan eens aan iets als in deze link
https://www.slangenboer.nl/slangverbinde...gLAiPD_BwE

Slang vanaf het reservoir op 1 aansluiting en de twee ander naar de aansluiting op de HRC en klaar ben je. 
Messing is Remvloeistof bestendig.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)