Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tankdop lekkage
#1
Mijn 1303 Cabrio heeft een geschroefde tankdop met slot ( paruzzi nummer 00491 ).   Als ik de tank meer dan halfvol heb en over een rotonde rijd of een snelle bocht naar links maak stuwt dit de benzine zover op dat het langs de tankdop lekt. Nog vaster draaien helpt niet.  Deze dop heeft vanaf 2020 ongebruikt thuis gelegen en is sinds 2023 in gebruik.  Dit lekkage probleem speelt al wel vanaf het eerste gebruik, soms minder, soms meer.

Ik heb alles gedemonteerd en met water geprobeerd uit te vinden waar het nu precies lekt, het lijkt dat het tussen de metalen dop en de afdichtring komt, niet druppelsgewijs maar een klein straalte water.  Ik kan helaas niet zien of het aan de metalen dop of de rubber afdichtring licht.  Het valt me wel op dat de afdichtring behoorlijk stug is.

Ben ik de enige met dit soort problemen?  

Is een nieuwe afdichtring de oplossing, of moet er een betere dop komen. Hotrod had vroeger een A en B kwaliteit tankdop, is deze A kwaliteit nog ergens te koop?  Ik zie op internet dat er ook een kunststof dop te koop is bij oa. Mecatechnic voor Euro 23,45.   Zijn er mensen die een andere dop dan die van Paruzzi hebben en tevreden zijn.
Antwoord
#2
als er vloeistof uit de dop lekt dan zal de afdichtring in die dop uitgedroogd/hard zijn. alleen vervangen is dan de oplossing.
En of je dan alleen die afdichtring of de hele dop vervang maakt is dat geval niets uit.
zou gewoon even op internet kijken naar een nieuwe dop. en dat hoeft niet persee van Paruzzi te zijn maar denk dat elke leveransier deze kan leveren.
Antwoord
#3
Nieuwe dop besteld, het zal inderdaad de rubber ring zijn, de oude ring was bikkelhard. Wel een beetje vreemd want de oude dop was nog maar 3 jaar oud, grote kans dat ik over 3 jaar weer een nieuwe nodig heb.
Antwoord
#4
HuhDat is wel raar ja. Normaal gesproken gaat dat toch wel heel wat jaartjes mee!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)