Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandje in Baja
#1
Soms zit het mee soms zit het tegen..
En soms heb je geluk en soms heb je heel veel geluk...

Vandaag de nieuwe schokbrekers op de vooras van de Baja gemonteerd 
Het derde setje in drie jaar tijd omdat de rechter steeds incontinent wordt.. (gaat lekken) 
Nu een verzwaard set KONI's (niet voor Kever) aangepast zodat deze wel op de as paste. en dat is goed gelukt. 
De Baja rijd nu wel wat stugger maar dat was ook beetje mijn bedoeling.
Tijdens het proefrijden met die nieuwe schokbrekers kwam er in eens een auto naast me rijden met zijn raam omlaag en schreeuwde de bestuurder wat naar mij.. 

JE MOTOR STAAT IN BRAND Exclamation


Dus direct gestopt en naar achter gevlogen maar gelukkig was het brandje al uit.
Lijkt of de dikke kabel van de dynamo is afgebroken en tegen de massa heeft liggen vervelen met een kabelbrandje tot gevolg.


[Afbeelding: Baja-brandje-op-dynamo.jpg]

Mag van heel erg veel geluk spreken dan die bestuurder mij waarschuwde, en dat de motor bij de Baja dus open en bloot hangt. Bij een standaard Kever had dit denk ik fataal geworden.

Helaas is de dynamo wel zo beschadigd dat er een nieuwe/andere in moet dus de motor mag er weer uit. 
Kan ik ook makkelijker de bekabeling vervangen/repareren .

Zoals ik toevallig gister al in een ander topic schreef .. Deze hobby weet je wel bezig te houden Big Grin
Antwoord
#2
Dat meen je niet! Gelukkig maar zeg, je hebt echt heel veel geluk gehad. Blij dat de schade meevalt! Net wat je zegt, bij een kever/bus was het nu afgelopen waarschijnlijk. Weer een hobby klusje erbij Wink
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)