Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keverstoelen naar achteren plaatsen
#1
Goedenavond allemaal,

Omdat ik voorin wat meer beenruimte wil, wil ik de stoelen van mijn kever wat naar achten plaatsen, zit
te denken om de geleiderail waar de stoel aan vast zit los te maken van de rail en deze dan weer een stukje naar
voren opnieuw aan de stoel te lassen zodat de stoel verder naar achter komt. Iemand die hier ervaring mee heeft of een
beter idee?

Al vast bedankt voor het meedenken.

Groet André
Antwoord
#2
Dat is mogelijk. Maar om te beginnen wel jaar is je Kever of beter welke stoelgeleiders zitten onder de stoel?
Antwoord
#3
(31-05-2023, 23:17)scrapheap schreef: Dat is mogelijk. Maar om te beginnen wel jaar is je Kever of beter welke stoelgeleiders zitten onder de stoel?

Het is een 1302 van bouwjaar 1971. Er zitten gewoon 2 stoelgeleiders onder.
Antwoord
#4
Oke gewoon twee stoelgeleiders Smile
Alleen van die gewone twee stoelgeleiders zij n er twee types  en dan heb je nog de (niet bij jou)  driepunts  spoelgeleiders.

Maar omdat jou Kever uit 1971 komt neem ik aan dat je de T_rails hebt.

Bij deze rails het het het makkelijkste  om de stoel verschoven op de rails te lassen.
Slijp daarom het rail deel onder het frame vandaan en las daar een hoeklijn van 20x20x2 (of 3) mm dik op met de opstaande rand aan de binnenkant 
En dan las je die stoel weer op de gewenste stand op die hoeklijn.
Als je de hoeklijn mooi direct op het rail deel las dan heb je de grootste kans dat een eventuele zijkap op de stoel er ook weer op terug kan plaatsen.

Wel een hoeklijn gebruiken en niet alleen een strip! Een strip gaat achter de rails doorbuigen.
Antwoord
#5
Dank voor je antwoord, heb gedaan wat je aan gaf met als resultaat dat de stoel nu
10 cm verder naar achter kan, zit heerlijk en het instappen gaat ook een stuk makkelijker.
(de zijkappen passen ook nog eens perfect!)

M.vr.gr. André
Antwoord
#6
En zo kunnen we elkaar dus via deze site helpen Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)