Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
schorsen tot apk-vrij
#1
Dag Mensen, weten jullie hoe het zit als ik mijn auto van 49 jaar oud laat schorsen totdat hij 50 jaar oud is en dus de apk-plicht vervalt? moet ik dan omdat ik hem uit de schorsing haal nog een apk laten doen, of hoef ik dan geen apk meer te laten doen?
Antwoord
#2
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je dan nog 1 keer voor de keuring moet.
Antwoord
#3
Ik lees dat eigenaren een APK vrijstellingsbrief krijgen van het RDW op het moment dat de auto 50 jaar wordt. Het doet er niet toe of de auto - op het moment dat hij 50 jaar wordt - wel of niet is geschorst (Besluit Voertuigen artikel 4). Vergeet alleen niet de schorsing te beeïndigen als je weer de weg op gaat. Met een geschorste auto mag je niet rijden, ook als hij ouder is dan 50 jaar.
Antwoord
#4
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dan geen APK weer hoeft te laten doen.
Of dat verstandig is is een andere vraag.
Je voertuig moet bij gebruik wel aan de APK verplichtingen voldoen!

En vergeet niet dat je voertuig op het moment van APK vrijstelling, Maar nog wel steeds gestald staat wel op eens aan de verzekeringsplicht moet voldoen.
En idd als de schorsing nog niet is verlopen maar het voertuig wel al de leeftijd van 50 heeft bereikt je er niet de weg mee op mag tot de schoring te verlopen of opgeheven!
Antwoord
#5
tja ik heb wel eens apk-punten gehad die echt nergens op sloegen, zoals een mogelijk scheurtje in het omhulsel van de handremkabel (ik kon geen enkele beschadiging zien, maar afijn).
dus dan is apkvrij toch wel lekker.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)