Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project betimmering en rock and roll bed T1
#61
Geweldig mooi project en die dempmatten gaan echt wel hun werk doen.
Maar om het verschil echt te kunnen merken dan zou je eigenlijk eerst met de bus zonder al die houten bekledingspanelen moeten gaan rijden.
Mocht er daarna na montage van je camper interieur zich er toch een vreemd geluid optreden dan weet je zeker dat het aan de betimmering licht en niet aan wat er onder zit.
Antwoord
#62
We hebben genoeg gereden zonder alle isolatie en bekleding etc dus we kunnen redelijk goed vergelijken.
Kan niet wachten om weer te gaan rijden maar zover zijn we nog niet helaas.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#63
Vanavond weer lekker in de bus bezig geweest.
Is effe beetje denken hier en daar een tikje met een hamer en een blokje hout.
Maar het past prima.

[Afbeelding: 20230227-182800.jpg]

[Afbeelding: 20230227-185654.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230227-WA0014.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230227-WA0013.jpg]

Normaal wordt het met schroeven met rozetten tussen de naden geschroefd maar ik heb net effe een paar latten bijbesteld zodat ik er een lat overheen kan zetten met schroeven.
Eigenlijk ontstaan door een foutje maar we vinden het mooier dus dat gaan we doen.
Lat was eigenlijk bestemd voor bovenop de dakkast achterin.

[Afbeelding: IMG-20230227-WA0010.jpg]

Natuurlijk nog niet geschroefd want hij is een aantal cm te kort dus de nieuwe langer besteld en deze gebruik ik op de naad aan de voorzijde daar zit het luchtrooster tussen dus daar lengte genoeg.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#64
Ziet er top uit zeg! Welk hout heb je gebruikt? En gewoon in de dakgoot geklemd? Omdat je een panel hebt zal je die bevestiging voor de hemelbekleding niet hebben?
Antwoord
#65
(28-02-2023, 22:18)Splitrazor schreef: Ziet er top uit zeg! Welk hout heb je gebruikt? En gewoon in de dakgoot geklemd? Omdat je een panel hebt zal je die bevestiging voor de hemelbekleding niet hebben?

Het hout komt allemaal van Doorpanelshop en wordt op maat geleverd.
Is gemaakt van berken triplex.
Meeste is laser gesneden en van verschillende diktes.
Het ene is 4mm het andere weer 2 mm.
Je kan het behandeld bestellen en onbehandeld.
Ik heb het zelf in de olie gezet, wel het geen wat hij zelf ook gebruikt.
Dit heb ik weer via mijn broertje besteld aangezien hij in een meubelspuiterij werkt, kon ik dat voor inkoop kopen.
Uren die er in zitten kosten mezelf niets dus dat scheelde weer.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#66
Klinkt goed, hou ik in m’n achterhoofd! En mbt de bevestiging? Want die heb je niet in een panel toch (Brazil bussen hebben die bevestiging ook niet vandaar dat ik het vraag haha).
Antwoord
#67
Alle panelen op de zijwanden worden met schroeven en onderplaatjes gemonteerd.
De dakplaten zitten gewoon geklemd.
Denk dat ik vanavond weer wat ga doen dus dan zal ik effe foto's maken van de eerste zijpanelen die er in gaan.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#68
Top, tnx! Ik zocht net ff Chrome kentekenplaathouders voor m’n 18.2 platen… gewoon rond de 40 euro per stuk pfff
Antwoord
#69
(01-03-2023, 07:12)Splitrazor schreef: Klinkt goed, hou ik in m’n achterhoofd! En mbt de bevestiging? Want die heb je niet in een panel toch (Brazil bussen hebben die bevestiging ook niet vandaar dat ik het vraag haha).

(02-03-2023, 10:30)Splitrazor schreef: Top, tnx! Ik zocht net ff Chrome kentekenplaathouders voor m’n 18.2 platen… gewoon rond de 40 euro per stuk pfff

Ja hou op schij uit, ik heb van de week voor een Healey 2 lange oude blauwe platen en 1 chrome rand besteld 107,50.
Wel oude gespoten platen met luxe letters, dus niet die troep die je bij de lokale automaterialen zaak halen kan.
Echt afbreuk aan je oldtimer.
Bij J.C.G. Velthuis Purmerend.
Houder is daar 35.- (ex verzenden natuurlijk)

Gisteren niet aan de bus toegekomen btw, misschien vanavond.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#70
Vanavond de eerste panelen even voorgepast en geboord.
Als alles dan straks goed zit en past alles er weer uit.
Kan ik het boorsel weg zuiden en in de primer zetten voordat ze er definitief in gaan.
Het paneel voor het middenscherm moet nog aangepast worden her en der dus dat gaan we ook eerst doen.
Alle zichtkanten moeten nog in de olie dus dat doe ik dan mooi na de aanpassingen.

[Afbeelding: 20230302-201914.jpg]
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)