Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ratlook kever
#1
Hoi allemaal,

Ook ik ben eindelijk voorzien van een VW Kever. Na jaren deze droom af en toe te hebben moeten wegstoppen, viel nu alles op zijn plaats! Vorig weekend een mooie ratlook kever gekocht uit 1973 (1303s). Zaterdag mocht ik hem ophalen in Hoofddorp om lekker terug te toeren naar Lelystad! Gelukkig zit er een vouwdak in, waardoor de warmte wel meeviel! Uiteindelijk vond het kevertje de warmte minder grappig en start hij nu niet meer! Hier hopelijk van het weekend naar kijken! Daarnaast gaan die lelijke led koplampen eruit. Dat was al de bedoeling, maar kwam er vandaag achter dat ze ook nog knipperen bij richting aangeven (en storing geven als de verlichting aanstaat).
[Afbeelding: 47-C759-F0-A998-4-B47-9798-DF4-BD7-CEB010.jpg]

[Afbeelding: 9942-BE92-2-C9-D-4-D17-806-D-AD29-E34-FB558.jpg]

[Afbeelding: 364739-B0-7-BEA-425-D-BEF2-35-E199359519.jpg]
Antwoord
#2
Welkom hier en wat een leuke kever heb je aangeschaft!
Leuke basis om wat van te maken.
En die koplampen.............
Die zouden voor mij "bijna" de reden zijn om de koop af te blazen.
Gelukkig ga je ze vervangen.

En begrijp me niet verkeerd, hoeft voor mij zeker nier origineel te zijn! En heb bijna altijd voertuigen gekocht met onderdelen die me niet aan staan, maar deze koplampen vind ik echt lelijk.
Zou ze zelfs niet eens op bv MP proberen te verkopen maar gewoon in de afvalbak gooien. maar dat zou mijn keus zijn Big Grin
Blij dat je ze gaat vervangen
En ik blijf dit ook volgen!
Veel plezier en veilige kilometers er mee Exclamation
Antwoord
#3
De koplampen was voor mij ook een reden om heel erg lang te twijfelen. Heb hem 3-4 maanden geleden al zien staan, maar viel over de lampen. Uiteindelijk besloten dat ze te vervangen zijn, wat ook gaat gebeuren. Deze gaan inderdaad gewoon naar het vuilnis!
Antwoord
#4
Gefeliciteerd met je nieuwe kever Dennis! Dan ook maar iets over die koplampen: zulke spuuglelijke lampen heb ik nog nooit gezien. Mag je daar de weg wel mee op? Nou ja, je gaat ze toch vervangen. Nogmaals gefeliciteerd!
Antwoord
#5
Geen idee, hij is wel zo door de keuring gegaan vorige week. Maar goed geen steekproef is ook geen probleem natuurlijk. Als het goed is gaan ze er van het weekend al uit
Antwoord
#6
Gefeliciteerd en welkom hier Dennis!
Het gevoel dat je krijgt als je voor het eerst je eigen luchtgekoelde vw koopt is onbeschrijfelijk, heerlijk moment!
Leuke kever, daar ga je vast plezier mee krijgen. Ben je een beetje technisch thuis in de kever? Voor wat betreft niet aanslaan, ik zag op de foto (afgezien van de ductape op de verdelerkap) dat het asje van de ontsteking vrij nieuw lijkt, wellicht heeft de vorige eigenaar daar wat mee gestoeid, is het nakijken waard.
Antwoord
#7
Die verdeler lijkt wel een nieuwe 123 verdeler.
Is in ieder geval geen standaard verdeler omdat er geen vacuum vervroeger op zit.
en dan id het de vraag welk type 123. er zijn er die vie je gsm te programmeren zijn.. maar heb daar zelf totaal geel ervaring mee.
let wel op de volgorde van de bougie kabels.. Weet niet of die 123 dezelfde kabel bezetting heeft als de standaard.. bij een 009 ontsteking (ook zonder vacuum vervroeging) ligt de aansluitvolgorde 90gragen verschoven!
Antwoord
#8
Bedankt voor de reacties. Tot op heden alleen maar plezier ermee en leuke reacties op straat en bij de pomp! Ik heb geen ervaring met een kever, wel wat simpele dingen aan andere auto’s gedaan, dus dat moet goed komen.
Inmiddels start hij ook weer, na het vervangen van het contactslot, maar ik ben nog documentatie aan het inslaan en zal zeker even naar de motor kijken als de temperaturen beter te verdragen zijn.
Antwoord
#9
Zoveel smaken, zoveel stijlen...
Maar het is wel een Kever Wink
Leuk wagentje.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)