Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruska B1
#41
Nogmaals dank je Smile 

En dan vandaag de schokbrekers voor en achter en de stuurstangen gemonteerd.
Geen foto van gemaakt.
 

Daarna de drukgroep en koppelingsplaat vervangen.

   
Oude was wat in gesleten en roestig (enigste wat blijkbaar niet door de vorige eigenaar vervangen was)

   
En de motor weer terug achter de bak gehangen.

   

En daarna de bodem weer op zijn wielen op de grond gezet. 
Helaas bleek toen dat ik de veerspanning van de veerplaten achter te hoog had staan. 
zelfs als ik met mijn 100kg op de versnellingsbak ging staan zat er nog geen beweging in de vering. Dus die maar iets lichter afgesteld.
Moesten wel weer de draagarmen verwijderen en daarna weer terug monteren en weer recht zetten.... Maar er zit nu wel beweging in de vering Big Grin

morgen beginnen met de liftkit!

Antwoord
#42
Vandaag paar uur bezig geweest met de liftkit .
Veel werk met weinig zichtbaar vooruitgang.

1 zijkant is nu grof klaar.

   
   
   

Morgen de ander kant en hopelijk ook de voor en achterkant.
Antwoord
#43
Vandaag weer een update met wat foto's
De liftkit is gemaakt van een koker van 80x40x3mm en 1mm plaatwerk waar ik "niet" dragende delen mee gevormd heb.
   

Om die koker 80x40 te buigen heb ik deze een aantal keer in geslepen
   

Dan is de koker te buigen.
   

En daarna alles weer dicht lassen.
   

en glad geslepen
   

in de Koker heb ik moeren gelast zodat hij goed vast gezet kan worden ipv lange bouten door en door.
   

Uiteindelijk was dit het eind resultaat van de gehele liftkit. Mooi in de zinkspray en de lasnaden af gekit tegen vocht.
   

Na het goed uitharden van de zinkspay de liftkit weer op de bodem gemonteerd
   

En mooi zwart gespoten
   

En als laatste vandaag nog even snel de body weer op de bodem gezet.
   
   

Ben zelf wel tevrede met de stand van de buggy Smile

Morgen einde van de twee weken vrij dus weet niet wanneer ik weer verder kan gaan maar word wel weer vervolgd Exclamation
Antwoord
#44
Geweldige stance! Doet m echt goed! Je hebt in twee weken een hoop werk verzet!
Antwoord
#45
Zo eindelijk weer eens wat tijd aan de B1 kunnen besteden.
En de Body tov de bodem kunnen uitlijnen en vast kunnen zetten.
Was wel even wat meer werk dan alleen vast zetten. Door de liftkit kwam de stuurstang niet meer in de buurt van het stuurhuis.
Dus de doorgang van de stuurstok/buis door het schutbord moeten aanpassen.
Ook zat er spanning in de body waardoor deze bol en scheef on de bodem stond. Nu staat hij recht en hoop dat die spanning er met de tijd ook weer uit trekt.
Maar de body zit nu wel weer op zijn plaats en vast en zolang hij vast zit is deze spanning geen probleem meer.
Helaas geen foto's van.
Nu nog een andere plaats voor de spanningsregelaar maken en bekabeling passen omdat hij nu in de weg zit voor de rolbeugel.
Hoop daar deze week nog wat extra tijd voor te kunnen vinden.
Antwoord
#46
Lekker bezig geweest zo te lezen.
Al doende kom je inderdaad wel weer iets tegen dat je toch ook nog aan moet passen waar je niet bij stil gestaan heb van te voren.
Volkswagen Transporter Panelvan 1964
Volksagen Kever 1303 1973
Team member van de Keverclub Zuid-Holland
Big Grin
Antwoord
#47
Ik dacht al, lig je stil haha. Lekker gewerkt weer!
Antwoord
#48
Ja eindelijk weer wat tijd voor gevonden.
Laatste tijd teveel andere prio dingen die er tussen door kwamen..
Beide ouders in de verzorging.
Werkbus die kapot ging en vervanging nodig had  en dus inrichting omgebouwd moest worden.
Zelf eerst goed de griep (3 weken) gehad te hebben en daarna nog even een behoorlijke corona besmetting daar overheen.
Maar we doen het nog dus nu weer tijd maken voor de B1 Big Grin
Antwoord
#49
Pff lekker zeg! Maar goed dat je weer volop terug bent!
Antwoord
#50
En eindelijk weer tijd voor de B1 kunnen vrijmaken.
Gister de tijd genomen om hem weer "uit te graven" en begonnen met de elektrische bedrading weer op zijn plaatst te leggen en aan te sluiten.
Vandaag afgemaakt (voor zo ver als mogelijk) en na wat nieuwe brandstofslangen en filters (ja twee stuks 1 direct onder de tank en 1 waar de brandstofleiding de versnellingsbakvork uitkomt) en wat nieuwe brandstof in de tank de Buggy weer gestart. 
EN HOERA... alles deed het weer zoals het moet.
Verder de lak op de bodemplaat welke was gaan werken er af gehaald en opnieuw in een goede beschermlak gezet. 
Staat nu te drogen. en morgen de bestuurderstoel weer monteren.
Daarna hopelijk even een klein blokje om om te kijken of alle verbouwing en veranderingen naar wens zijn.

Helaas nu geen foto's of zo van de voortgang maar die komen de komende tijd vanzelf wel weer.

Wordt spoedig weer vervolgd
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)