Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruska B1
#31
Wauw perfect apparaat dus, en hele mooie lassen!!
Antwoord
#32
Dank Je
Ben er zelf ook heel gelukkig mee.
Had hiervoor (voor ik met de buizenbuggy's begon) een co2 lasapparaat van Cranebroek.
Kon (zeggen ze) 130Amp lassen. Maar na 15 minuten moest hij een half uur afkoelen en op de hoogste stand klapte de 16amp zekering in de meterkast er uit.
Dus toen ik die buizenbuggy's ging nouwen bleek die heel snel niet geschikt meer en toen heel snel naar een beter uitgekeken en deze dus gekocht.
Nu kan ik 180Apm lassen als het nodig is en blijft die 16amp in de meterkast gewoon ingeschakeld.
Koste tweede hands wat meer dan die andere nieuw maar wel oneindig veel meer plezier van.

Verder vandaag geen update..
Heb vandaag hoofdzakelijk "bank zaken" gedaan. En de DVR weer een beetje afgekeken ipv alleen maar opnemen. Wilde toch oa ook de Dakar volgen ipv alles acheraf wissen omdat je de uitslag toch al weet.
Morgen weer een nieuwe dag zullen we maar zeggen.
Antwoord
#33
Vandaag weer lekker in de garage bezig geweest.
om te beginnen de steunen waar de versnellingbak op ligt aan gepast zodat de IRS bak er inpast,
IVM de homokineten moet er ruimte worden gemaakt in deze vorken.

   
origineel

   

met "deuk"'

1302/3 en 1300 automaat bodems hebben deze deuk er standaard inzitten
Ik hem ze er met een hamer en een beetje met beleid rustig aan in geklopt.
Er zijn er ook die het uitslijpen en er dan een stuk in lassen maar ik vind in kloppen mooier.

   

Hier zie je duidelijk waarom die "deuk" nodig is.

En zo hangt de  IRS-bak er dan in.

   

   

ook zie je hier dat de koppelingskabel net als de gaskabel behoorlijk beschadigd zijn en er dus nog nieuwe in moeten komen.
Antwoord
#34
Je gaat hard! Ik vind inkloppen persoonlijk ook veel mooier! Lekker dat je ff de tijd hebt nu!
Antwoord
#35
Daarna verder gegaan met het verder afmonteren van de achteras.

Eerst de Opnieuw gemonteerd Draagarmen weer uitgelijnd.

   

Daarvoor op de eerder beschreven manier de sporing iets naar buiten gezet. 
En de drie bouten waar hij mee op de veerplaat zit net niet vast gezet.
Daarna mbv een spanbandje met ratel de draagarm naar voren getrokken tot hij op de juiste stand stond en de brie bouten vast gezet.
 Het zelfde natuurlijk bij de andere kant gedaan.

Toen kwam ik een onverwacht "probleem" tegen
De beugel waar die koppelingsslang in geplaatst zit bleek op de oude bak een aangegoten deel te zijn en kon ik dus niet overzetten op de nieuwe IRS-bak.

   

Had nog wel een ander beugel op een ander bak zitten Smile dus die maar gemonteerd.

   

Maar nu is die slang waar de koppelingskabel doorloopt te kort!

   

En kon zo snel geen ander vinden tussen mijn voorraad. dus morgen verder zoeken of een nieuwe bestellen of op Winterfestijn kijken Smile
Heb er nu even snel een paar ringen tussen gelegd maar dat is geen echte oplossing.
Die slang mag overigens niet strak tussen het chassis en die steun zitten. Maar moet een cm of 2 doorbuigen. doet hij dit niet dan kan je de koppeling niet soepel bedienen.

   

Daarna de nieuwe remleidingen gemonteerd  en de trommels weer van de remcilinders en remvoeringen voorzien.

En als laatste de vooras van de remmen voorzien.
De nieuwe remklauwen en remslangen/leidingen gemonteerd.

   

Voor de oplettende kijkers . ja de remklauwen zitten nog niet met de juiste krachtbouten vast. was ik vergeten aan te schaffen

Dus tot zover. 
wordt vervolgd
Antwoord
#36
Jaloers hoe snel jij gaat! Echt goed op weg!!!
Antwoord
#37
Haha hoef je niet jaloers op te zijn hoor.
Deze buggy was voor mij interessant toen ik hem kocht omdat hij eigenlijk technisch in perfecte staat was!
in 2016/17 afgebouwd en daarna niet meer op de weg geweest.
Dus geen verrassingen met roest of afbrekende bouten enz enz.
Daarbij zijn bijna alle dingen die ik tot nu toe gedaan heb gewoon onderdelen vervangen /bout schroefwerk.
En doe alles zelf dus ben niet afhankelijk van bv wanneer een spuiter of plaatwerker tijd heeft.

Is iets heel anders dan het restaureren van bv een bus.

Nog een paar kleine dingen en dan is de bodem klaar en begin ik aan de tijd rovende klussen.

Lift kit tussen bodem en body.
volledige Rolbar buigen/lassen 
Motorkooi buigen/lassen
en dan nog de body kaal schuren (zitten veel blaasjes onder de blauwe lak) en strak maken/spuiten
en nog heel veel meer kleine dingen.

Dus ben voorlopig nog niet klaar.

Wil wel als de liftkit klaar is de body er weer opzetten en zorgen dat we er weer af en toe mee kunnen rijden Cool
Antwoord
#38
Zeer goed plan haha. Strak maken en spuiten doe je zelf? En rolbar ook? Zo ja, hoe heb je die ervaring verkregen? Ik ben zelf ook wel handig maar zo’n rolbar zou ik niet weten hoe te beginnen.. en strak maken en spuiten is echt een vak apart haha
Antwoord
#39
Haha gewoon aan beginnen en gaat het fout dan leer je daarvan voor bij de volgende poging!
En soms moet ik iets eerder tevreden zijn met het resultaat tov het resultaat dat een ander zou kunnen bereiken.
Maar ik ben blijer met iets dat net wat minder is maar zelf gedaan heb dan 100%perfect maar door ander gedaan.
Daarbij zijn mijn auto's om mee te kunnen "raggen" en vind ik "gebruikssporen" (krassen en deukjes door gebruik) geen probleem.
Hoort naar mijn mening bij Buggy/offroad uiterlijk.

ervaring met een rolkooi heb ik gekregen bij het bouwen van de Rail/Buizen buggy!
Die bouw ik ook kompleet zelf in mijn garage Dus een rolkooi mag geen probleem zijn.

Maar goed verder met de werkzaamheden aan de B1 van gister. 
om te beginnen heb ik de remmen gesteld en ontlucht. de gas en koppelingskabel vervangen en de versnellingspook aangesloten en afgesteld.

Daarna waren de aandrijfassen aan de beurt.
Dus eerst de homokineten schoonmaken en op beschadegingen controleren.

   
De gebruikte aandrijfassen met het oude vuil

   
Gedemonteerd

   
Schoonwassen in een vet oplosser 

   
Alle onderdelen weer mooi schoon/vetvrij

   
Beschadigd en dus "onbruikbaar"

   
gewone gebruikssporen die geen probleem zijn.

   
Na het weer in elkaar zetten nieuw vet er in

   
En als laatste de gemonteerde assen.

nu alleen nog de schokbrekers en de spoorstangen goed vast zetten en de bodem ik klaar.
kijken of ik daar vandaag de tijd voor kan vrij maken.

wordt dus weer vervolgd.
Antwoord
#40
Heel netjes! Gaaf om te volgen!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)