Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruska B1
#21
Dankje . Ben zelf ook wel blij met deze werkruimte Big Grin
hoewel het deel waar ik het Vuile werk doe helaas maar net geen 4 meter breed is.
Maar 52 m2 is best "redelijk" op 3 minuten van het centrum van Eindhoven.
en dan heb ik ook nog een volle etage op de Garage waar ik ook nog eeen buggy heb staan  en verder veel onderdelen.

De HRC is de
www.paruzzi.com/nl/volkswagen/remmen-velgen/remcilinders-remleidingen/1204/
voor kevers.
Alleen dan wel uitgevoerd met een daarop gemonteerde olie reservoir.
www.paruzzi.com/nl/volkswagen/remmen-velgen/remcilinders-remleidingen/5259/

Vroeger gebruikte ik daar potjes van een oude VW Polo voor maar die vind je niet veel meer op de sloop Cool
Antwoord
#22
Vandaag toch nog wat tijd gevonden om aan de B1 te werken.

En dus de Pendel-as veerplaten aangepast aan IRS draagarmen.
Heb hiervoor een van de IRS veerpalen van die lange buis gehaald zodat ik een m0oie mal had om de Pendel-as veerplaten af te tekenen

   

   
Ook mooi te zien dat de pendel-as veerplaten breder zijn dan die van IRS
Dit is geen probleem.

   

   
en op maat gemaakt

   

   

OP deze manier monteer is de veerplaten weer op spanning als er geen gewicht op de bomen zit.
Moer aandraaien en heel hij komt heel veilig en soepel op zijn plaats.

En daarna nog wat tijd gehad om aan de extra IRS draaipunten te beginnen

   
Een van de uitgeslepen draaipunten
Nog niet geheel ontroest maar mijn straalpistool stopte er mee (verstopt)

   
Bij een pendel-as bodem zit er deze plaat in de weg dus die moet er weg

     
Daarna een gat in de versnellingsbak vork maken waar dat draaipunt mooi in past. (niet te groot)

   

   

   

en dan mbv de mal spanningsvrij inlassen 
Dit is nog voor passen en meten 
Hoop morgen de tijd te vinden om dat straalpistoon weer aan de gang te krijg en ook het andere draaipunt kan schoon maken.
Antwoord
#23
Je bent echt lekker bezig! Heerlijk om te zien! Ik heb wat kleine dingetjes gedaan, nieuw filter voor in de tank, glaasje voor kentekenverlichting en binnenspiegel gemonteerd.. leek me de moeite voor foto’s maken niet waard haha.
Antwoord
#24
Haha ja al die kleine dingen kosten soms ook veel tijd.
Lijkt of je niets gedaan hebt Maar moet ook wel gebeuren.
Eb ja bij mij lijkt het best goed op te schieten maar was ook sinds Oktober bezig met alles zoveel mogelijk voor te breiden.
Iets wat niet helemaal gelukt was maar dat mag de pret niet drukken.
Hoop vanavond nog wat tijd te vinden om die draaipunten goed op hun plaats te krijgen en te hecht lassen zodat ik de draagarmen kan passen en kan kijken of ze er ook idd goed inzitten
Daarna weer demonteren en goed af lassen en behandelen.
Anders gaan we morgen weer verder Big Grin
Antwoord
#25
Benieuwd naar de volgende update!
Antwoord
#26
Haha wat een ongeduld Big Grin
En we zijn de enigste twee die hier schrijven...

Maar ik heb nieuws voor je heb nog wat kunnen klussen vanavond.
Helaas heeft het straalpistool het geheel begeven en was het geen verstopping maar de luchtschakelaar die het niet meer doet.
dus dan maar niet stalen maar goed schoon schuren en roestomvormer er overheen voor de laatste beetjes. Helaas.

Daarna eerst de gaten in de versnellingsbaksteunen wat groter gemaakt (bijna te groot maar dat las ik wel weer dicht)

   
let er bij het uitslijpen wel op dat er diverse leidingen lopen!  voor de handremkabel en voor de kachelpot bediening en links ook de benzine leiding. dus wees voorzichtig als je hier gaat slijpen.`

En na het mbv een paar hechtlassen vast zetten van die draaipunten de veerplaten en draagarmen gemonteerd. om te kijken of alles goed zat.

   
   
MBV twee lange rechte metalen profielen op de trommels geklemd en de draagarmen recht tov het chassis proberen uit te lijnen. en dit was dus perfect mogelijk
meet op een bepaalde lengte achter de trommel de afstand tussen de profielen en daarna het zelfde een stuk voor de trommels. zijn deze maten gelijk dan staan de trommels/wielen recht tov elkaar. als dan de maat tussen het linker profiel en het midden van het chassis gelijk is aan die maat rechts dan staan de wielen beiden mooi recht onder de auto!

Daarna nog even snel een achterwieltje gemonteerd.

   

   

En bij die laatste foto is wel duidelijk waarom ik niet de standaard IRS veerplaten kon gebruiken.

Morgen weer de draagarmen verwijderen en de draaipunten af lassen en behandelen tegen roest enz..

Tot zover.. hoop dat deze update het je tevreden stelt en je weer geduld hebt voor de volgende Rolleyes
Antwoord
#27
Haha zeker! Hele mooie update weer! En komt perfect uit met die aangepaste veerplaten! Staat super zo!

Nu inderdaad hopen dat er meer mensen gaan posten, altijd leuk om te lezen!
Antwoord
#28
Om te beginnen iedereen (ook de alleen meelezers) een goed en gezond 2023.
en dat we veel mooie en veilige kilometers met onze voertuigen mogen maken.

Dan de update van het werk van gister.
om te beginnen heb ik de draagarmen weer gedemonteerd en daarna de draaipunten geheel vast gelast.

   

   

Daarna heb ik ze behandeld met een roest omvormer (omdat ik ze dus niet meer kon schoonstralen)
Daarna twee lagen zinkspray en toen die droog was heb ik ze vannacht na het vuurwerk (rond 02:30) nog even snel in de antie steenslag  gespoten.
kon het de rest van de nacht goed drogen zodat ik vandaag verder zou kunnen gaan.

   

Hoop zo vanmiddag de draagarmen weer te kunnen gaan monteren en uitijnen.
Maar moet eerst de versnellingsbakvork nog aanpassen aan de IRS bak dus twee "deuken" ter hoogte van de as flensen maken.
Antwoord
#29
Mooi hoor! Heerlijk om weer lekker door te kunnen gaan! Wat voor lasapparaat las je mee? Het is aardig dik materiaal.

En uiteraard nog de allerbeste wensen voor 2023 met vele mooie ritten!
Antwoord
#30
Klopt dat het vrij dik is maar dat is voor mijn lasapparaat geen probleem.

Is een Migatronic  Automig 180MX
Was toen ik hem tweedehands kocht het zwaarste lasapparaat dat meer dan 140AMp kon lassen op 1 fase 230 volt (had toen nog geen 3 fase krachtstroom)

   
   
Was toen de zwaarste op 230 volt die ik toen kon betalen (Tweede hands)
en gebruik draad van 0,8  heb ook draad van 0,6 maar dat is leuk voor lichter plaatwerk

Hier een voorbeeld van een plaat van 10mm die ik op de aanpassingen van de brede assen van mijn BAJA Kever gelast heb

   

Dat was ook geen enkel probleem  Smile
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)