Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trekhaak
#1
dag vrienden,

Ik wil graag een trekhaak op mijn kever monteren. hoe zit dit wettelijk? als ik naar www.kentekencheck.nl ga staat er niets vermeld betreffende aanhanger gewichten ofzo. kan ik er dan wel gewoon een trekhaak op zetten, of krijg ik dan problemen?

Groet Matthias


   
Antwoord
#2
Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Het aanvullingsblad is nog steeds geldig als u geen vermelding op het kentekenbewijs heeft. (Bron RDW).

Waarschijnlijk is dit in de loop der jaren niet meegegaan naar volgende eigenaren. Je kan de RDW even bellen, misschien kunnen zij iets voor je betekenen. Ik weet dat je zonder dit formulier Max 750 kilo mag trekken ( tenminste zo was het een aantal jaar geleden nog).
Antwoord
#3
(05-07-2022, 20:39)Splitrazor schreef: Vóór 06-04-1998 werden de gegevens over het trekgewicht nog niet op het kentekenbewijs gezet. Toen werd er een inlegvel bij het kentekenbewijs afgegeven. Dit heet aanvullingsblad. Het aanvullingsblad is nog steeds geldig als u geen vermelding op het kentekenbewijs heeft. (Bron RDW).

Waarschijnlijk is dit in de loop der jaren niet meegegaan naar volgende eigenaren. Je kan de RDW even bellen, misschien kunnen zij iets voor je betekenen. Ik weet dat je zonder dit formulier Max 750 kilo mag trekken ( tenminste zo was het een aantal jaar geleden nog).

aaah oké, maar 750 kilo mag dus sowieso, opzich is dat denk ik wel genoeg, anders komt ie helemaal niet meer vooruit
Antwoord
#4
Dat is zo haha. Ja dat mag sowieso, of die regels moeten pas veranderd zijn, maar dat dacht ik niet
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)