Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blauwe platen en meneer agent
#1
Goedeavond allemaal,

Vandaag met de kever aan de kant gezet door meneer agent (die bekende je weet die van wegmisbruikers) (hij baalde denk ik dat de camera's er niet bij waren) om zo'n mooie Herbie aan de kant te mogen zetten, om een mooie zonnige dag op de Zeelandbrug.

Ik rij al 3 jaar rond met blauwe platen maar de auto is van 1983 dus niet toegestaan. Tot op heden afgelopen jaren genoeg agenten gezien en achter me gehad en nooit aangehouden. Tot vanmiddag dus, en een boete. Ik moest ze ter plaatse verwijderen, maar kreeg ze er niet af. Vervolgens melde ik ze wel af te geven op het politiebureau, maar dat was niet nodig. Vernietig ze zelf maar was z'n antwoordt. 

Afijn het mag niet, en krijg een aantekening op mijn kentekenplaat. Ofwel de volgende keer met blauwe platen zou in beslagname kunnen zijn van de auto. Dus dan maar gewoon de gele platen er op. 

Kosten 159,00 euro incl. administratie kosten.
Antwoord
#2
Pfff wat een domper zeg.. Blauwe platen maar voor speciale gelegenheden gaan gebruiken dan!
Antwoord
#3
Lullig hoor. Ik had ooit een 1303 cabrio uit 1978. Ik heb toen blauwe platen gekocht bij Kwik Fit maar ik had de gele altijd bij me voor het geval dat een overijverige agent er iets van zou zeggen. Dan had ik ook nog eens een combinatie van 4 letters en 2 cijfers, wat jij waarschijnlijk ook hebt (dan mag je namelijk ook geen blauwe platen hebben). Gelukkig heeft geen enkele agent er ooit iets van gezegd, en het ik zou het ook ontzettend flauw hebben gevonden. Je ziet er tijdens kevertreffens genoeg staan met blauwe platen terwijl het na 1977 geel moet zijn. Ik denk dat hij niet wilde dat je naar het bureau komt met die platen om niet door zijn collega's te worden uitgelachen. 'Kevertje bekeurd? Goed gewerkt, pik!'.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuige...ekenplaten
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)