Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is dit voor onderdeel ?
#1
Hi Keverliefhebbers,
Ik heb een 1303 cabrio waarbij in een onderdeel rechtsachter in de wielkast heb zitten die ik niet kan plaatsen. Wie weet wat het is? Er loop een kunstofleiding uit naar voren en de dikkere slang naar de motor. Beide zijn niet aangesloten....
Gr Wietse    
Antwoord
#2
(17-05-2020, 15:05)Wietse_Nieuwenhuis schreef: Hi Keverliefhebbers,
Ik heb een 1303 cabrio waarbij in een onderdeel rechtsachter in de wielkast heb zitten die ik niet kan plaatsen. Wie weet wat het is? Er loop een kunstofleiding uit naar voren en de dikkere slang naar de motor. Beide zijn niet aangesloten....
Gr Wietse
Is dit toevallig een semi automaat geweest? Kan daar mss nog een onderdeel van zijn, maar normaal zijn deze meer ronde bollen
Antwoord
#3
Dit is voor de emmissie controle geweest, waarschijnlijk gaat het om een USA import kever? Deze kevers hadden een systeem wat bepaalde dampen filterde, volgens mij is dit ook zo'n filter, heb het ook eens gezien in een Karmann Ghia die uit de USA kwam. Zat op de ontluchting van de benzinetank toen.
Antwoord
#4
Dank Sander! Denk dat je gelijk hebt. Het is idd een USA import. Ga hem demonteren. Weg met die ballast?
Antwoord
#5
Klopt, is een ouderwets soort egr ( Exhaust of Emission Gas Recirculation). Deze hielp de emissie te verlagen door in meer of mindere mate uitlaatgas naar de inlaat terug te leiden. Kan je weghalen.
Antwoord
#6
Volgens mij is het een systeem om gasdampen van de tank naar het luchtfilter te leiden om met inlaatlucht mee te verbranden. Evt koolstof filter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)