Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuur vervangen
#1
Ik heb in mijn 1200 kever uit 1977 een tweespaaks stuur zitten met in het midden een claxon-knop (eerste foto). Weet iemand of je zo'n stuur eenvooudig kunt vervangen door een stuur met een claxonring zoals op de tweede foto? Of zal dat niet passen?


Bijlagen Miniatuurweergaven
       
Antwoord
#2
Dat zijn sturen met een grotere maat naaf 21mm, de nieuwere sturen die jij hebt heeft een 17mm naaf.
Het stuur wat je nu hebt is gemaakt in de 21mm en de 17mm, de 17mm zijn zeldzaam en gebruikt in een spaarkever.
Als hij nog mooi is en het nummer 111415651F (stuur los halen staat onderop) heeft lekker laten zitten zijn zeldzaam.
Wil je toch naar 21mm moet je je gehele stuurinrichting wisselen met een oud model, of een repro stuur deze bv:

https://www.mecatechnic.com/nl-NL/flat-4...B00016.htm

gr robert

PS ik heb zelf een spaarkever uit 1975, mocht je je stuur wegdoen dan hoor ik het graag die van mij word al minder   Wink
Antwoord
#3
Hoi Robert,
Dank voor je antwoord. Ik kreeg al een vermoeden dat er de diameter in 1971 gewijzigd zijn, en dat sturen met claxonring alleen beschikbaar zijn voor de types van voor 1971. Wel jammer, maar ik ga er mijn kever niet voor verbouwen. Komend weekend ben ik in Wanroij. Dan hoef ik niet achter een nieuw stuur aan.
Antwoord
#4
Je kunt een stuurstang van een oude kever vervangen voor die jij nu er in hebt dat heb ik ook gedaan dan past het wel
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)