Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateur afgebroken arm
#1
goedendag!

ik kon een tijdje terug aan een kleine partij aan solex carburateurs komen. waaronder Solex 34 pict 3 en 34 pict 5. 
nou is er van 1 van de 34 pict 3 carburateur het armpje van de gasklepveer afgebroken. (die aan de bovenkant van de carburateur vast komt te zitten). nou heb ik het afgebroken stukje er ook niet bij gekregen, dus ik kan hem sowiso er ook niet meer opzetten, al weet ik niet eens of dat uberhaupt mogelijk is met lassen ofzoiets. 

mijn vraag is: kan ik hier nog wat aan doen? (andere bovenkant waar de arm nog wel op zit of iets anders?)
zo ja, is het de moeite waard?
of is het dan eigenlijk einde verhaal voor die carburateur?

Alvast bedankt voor de moeite en reacties!
Volkswagen Kever 1303 1973 (opknappen, body-off)
Los 1600 AS blok gereviseerd.
Los AT versnellingsbak reviseren.
Antwoord
#2
In principe is alles te maken.
Maar heeft het zin?
je mist het afgebroken deel.
En dan vervangend door een deel van een donor carburateur.. Hou je van die weer onderdelen over.
Denk dat je beter deze defecte carb kan afschrijven en dan de overige onderdelen gebruiken om andere/volgende carburateurs te kunnen opknappen.


En ja ook dit giet aluminium is wel te "lassen" maar kosten wegen niet op tegen voordeel verwacht ik. En wie koopt er dan een andere carburateur waaraan zichtbaar gelast is?
Als het nu een extreem zeldzaam model was dan had het in mijn ogen wel enige zin gehad maar een 34 pict 3... die liggen bij wijze van spreken op elke straathoek.
Antwoord
#3
okay, bedankt voor de informatie! ik kan opzich wel wat reserve onderdelen gebruiken voor andere carburateurs en ik had al weinig hoop voor degene met het afgebroken armpje.
Volkswagen Kever 1303 1973 (opknappen, body-off)
Los 1600 AS blok gereviseerd.
Los AT versnellingsbak reviseren.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)