Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoedenplank maken
#1
Zoals de titel al zegt, ik wil graag een hoedenplank in de kever maken, gewoon een platte van MDF of zoiets dergelijks. Er hoeven geen speakers in. 
De maten opnemen en uitzagen dat gaat wel lukken, maar hoe kan ik hem laten steunen, waar kan ie het beste op leunen, moet ik de hoedenplank op 1 of andere manier borgen zodat deze blijft liggen bij hobbels of hard remmen?
Antwoord
#2
Ik ben ook al maanden op zoek naar een hoedenplank. Helaas ben ik niet zo handig deze zelf te kunnen maken. Ik ben ook idd benieuwd hoe je hem laat steunen. Hoop dat er iemand foto's heeft, en deze eens kan plaatsen.
Antwoord
#3
Ik heb ook al eens gehoord dat sommige Kever bezitters een latje aan beide zijkanten bevestigen. Zodat daar de hoedenplank op kan steunen, maar ik ben daarbij benieuwd hoe ze dat doen en of ze dan in de originele constructie moeten boren.
Antwoord
#4
Ik heb via marktplaats een Kamei hoedenplank gevonden, deze past er zo in en er zit zelfs een luikje in zodat je nog spullen in de bagageruimte kwijt kunt. De skai bekleding is verkleurd en zitten een paar scheuren in, maar is eenvoudig opnieuw te bekleden. Erg blij mee!
Antwoord
#5
Maar waar steunt de plank dan op? Ik zoek zelf eigenlijk nog een handig systeem, waarbij de hoedenplank niet omlaag valt als je de achterbank naar beneden doet. Maar wil daarbij niet teveel aan het originele interieur prutsen.
Antwoord
#6
Hij leunt op de zijkanten en onder de achterruit. Ik heb nog niet geprobeerd of deze blijft liggen als de achterbank naar voren is geklapt.
Antwoord
#7
Dis is hoe mijn hoedenplank in de Baja er uit ziet.

   


en zo met de bank naar voeren geklapt

   

Ligt eigenlijk gewoon op de vloer in de kattenbak. en mbv twee opstaande planken ligt de boven plank precies op de goede hoogte.
Uit "nood" in het midden maar een subje geplaatst ( is natuurlijk niet nodig maar aan deze BAJA is niets normaal) en aan een kant de versterker.
Andere kant kan ik nog wat spullentes kwijt.

Wel het geheel met een paar bouten door de bodem heen vast gezet zodat het geheel wel op zijn plaats blijft mocht ik eens een keer wat wilder willen rijken.. Big Grin

Let niet op de rommel.  Baja is nog in Opbouw.  Rij er nu wel meer rond maar wel vooral om Problemen op te sporen zodat ik deze komende winter kan gaan aanpakken.


Overigens nog kleine opmerking over wel of niet vast zetten van een hoedenplank.
Mocht je ooit in een situatie komen dat je ergens hard tegen aan rij... Aanrijding met ander voertuig/boom enz enz. dan is zelfs een bv los liggende paraplu op een vast zittende hoedenplak een in potentie dodelijk voorwerp. Laat staan een los liggende plank achter een "half vast zittende" bank leuning.
bv:     
https://www.autowereld.be/autonieuws/vei...6e32b.html

Gewoon even als waarschuwing en niet omdat ik het zelf zo veel beter doe hoor Cry Maar denk er even over na...
Antwoord
#8
Dat laatste is inderdaad wel een veiligheidsdingetje. Toch een reden de hoedenplank goed vast te zetten!
Antwoord
#9
Toen ik mijn kever kocht zat er een hoedenplank in. Hij lijkt wel origineel, maar ik vind het niet mooi dus ik heb hem eruit gehaald. Hij rustte achter op 2 houten latjes die er (behoorlijk knullig) ingeschroefd zaten. De plank zat zelf vast op die plankjes met heel dunne spijkertjes. Op de foto's zie je ze nog zitten. Aan de andere kant rustte de hoedenplank op rubber doppen die op de achterbank zitten. Een paar fotootjes toegevoegd als toelichting. Ik hoop dat je er wat aan  hebt.


Bijlagen Miniatuurweergaven
                   
Antwoord
#10
Interessant. ...aan de zijkanten steunden ze nergens op?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)