Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even Voorstellen
#1
Hallo Allemaal!

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Daniel woon in het Gelderse Rheden en heb sinds 2 maanden een 1300 kever van 1970.
Een kever is al sinds mijn jeugd een droom en nu is het eindelijk zover!
De kever is in 1998 uit elkaar gehaald, gespoten, de motor gedaan. Toen uit elkaar in de hoek gezet en vlak voor ik hem kocht weer  in elkaar gezet. Hij liep alleen niet goed, sputteren enz
Hotrod heeft de kever afgesteld en rijdt nu echt super!
Ben dus de eerste die er mee rijd Smile 
Ik heb lang Golf 2 gereden en ook wel aan geprutst, behalve de motor en draaiende delen. Maar in kever techniek ben ik nog leek. 
Er zijn nog wel wat dingen die moeten veranderen, zoals de binnenverlichting werkt niet zoals het hoort en ik wil er nog een hoedenplank in. Dus ik zal nog wat vragen op jullie afvuren.

Hier is ie:

[Afbeelding: 51151426090_7a1ca7ea9e_k.jpg]



[Afbeelding: 51149645517_4bdda947e4_k.jpg]

[Afbeelding: 51094182133_e70b5556c3_h.jpg]

Groeten!
Antwoord
#2
Welkom Daniel. Veel plezier hier en met de Kever. Mooi exemplaar trouwens!

Herkenbaar ...hier ook een VW 1300 uit 1970 én een leek op het gebied van luchtgekoelde VW's. Er valt dus nog veel te leren. :-)

Wat betreft een hoedenplank. Ik heb er eentje gemonteerd van Paruzzi. Zie ook: https://www.keverforum.nl/showthread.php?tid=61
Antwoord
#3
Welkom Daniel
Mooi Kevertje heb je, lekker zuinig op zijn.
En een leek op Kever gebied... zo zijn we allemaal begonnen. Dus ook bij jou moet dat goed komen
Antwoord
#4
(11-08-2021, 20:33)Stephan schreef: Welkom Daniel. Veel plezier hier en met de Kever. Mooi exemplaar trouwens!

Herkenbaar ...hier ook een VW 1300 uit 1970 én een leek op het gebied van luchtgekoelde VW's. Er valt dus nog veel te leren. :-)

Wat betreft een hoedenplank. Ik heb er eentje gemonteerd van Paruzzi. Zie ook: https://www.keverforum.nl/showthread.php?tid=61

jullie hebben ook een leuke kever!
De hoedenplank van Paruzzi heeft een verhoging. Een rechte heeft mijn voorkeur.  Maar dit is niet het juiste topic, ik open wel een topic in de juiste afdeling Smile
Antwoord
#5
Hoi Daniel,

Welkom op het Forum. Ik ben ook een leek en heb de afgelopen jaren steeds meer geleerd. En hier met elkaar is het altijd leuk ervaringen uitwisselen. Ik zoek ook nog een hoedenplank.
Antwoord
#6
Welkom hier! Leuk moment hé, je eerste kever!

Dat leek zijn gaat er snel af hoor Big Grin Het is simpele techniek en leuk om te leren.
Antwoord
#7
(15-08-2021, 10:48)Splitrazor schreef: Welkom hier! Leuk moment hé, je eerste kever!

Vooral de eerste keer de sleutel omdraaien dat de boxermotor aanslaat en zo tevreden pruttelt. Dat vond ik echt geweldig!
Antwoord
#8
Haha ik ken het gevoel Big Grin
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)