Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linkerkant blok heel heet en bougies helemaal zwart
#1
Goedemiddag, ik ben afgelopen weekend weer begonnen om mijn Kever 1200 uit 1966 weer aan de draai te krijgen na 2 jaar in de garage te hebben gestaan.

Gisteren 4 nieuwe bougies besteld want de motor wilde maar niet draaien na alles nagekeken te hebben.
Vanmorgen de bougies opgehaald en geïnstalleerd, na wat remreiniger in de carburateur gespoten te hebben sloeg de motor na een paar minuten aan na 2 jaar stil te hebben gestaan.

De auto heeft even gedraaid maar het klonk alsof één van de bougies het niet deed dus ik heb de bougies weer losgehaald en gecheckt.

De twee bougies aan de rechterkant vonkten en waren helemaal schoon en koud.
De twee bougies links daarentegen waren compleet zwart en gruwelijk heet. (vergeten te checken of deze vonkten)

De hele linkerkant van het blok was ook heel erg heet en er kwam zwarte rook uit het blok.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn en wat dan de oplossing is.

Ben
Antwoord
#2
Zwarte bougies is of te rijk mengsel of olie verbruik.
Weet verder niets van je motor. Enkel of dubbel-poorts.. enkele of dubbele of zelfs twee dubbele carburateurs?
Iets meer info zou het makkelijker kunnen maken.

Heb je gestart op de oude (twee jaar minstens) benzine?
Hoe is de compressie van het blokje?
Kleppen gesteld.
enz enz

Het feit dat je zelf aan aan geef dat die kant erg heet is betekend dat er verbranding is dus neem aan dat de vonkjes er dan ook moeten zijn.
Maar dat hij zelfs op remmenreiniger pas na twee minuten wilde starten doet mij vermoeden dat hij verzopen is geweest bij de eerdere start pogingen.
Maar eerst wat meer info, dan kunnen we al vast wat dingen uitsluiten.

Overigens nog een leuke site voor iedereen
Verteld veel over je motorje.
https://www.beruparts.be/content/dam/mar...-lores.pdf
Antwoord
#3
Scrapheap, het linkje werkt helaas niet. Maar ben heel benieuwd naar die site die jij bedoeld!
Antwoord
#4
Heb de link aan gepast.. Zou het nu wel moeten doen
Antwoord
#5
Yep, interessante info!
Antwoord
#6
Nog voorderingen of resultaten over dit probleem bekend?
Een oorzaak kunnen vinden?

Zijn altijd wel benieuwd wat de oorzaak uiteindelijk was.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)